PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czas oddać klientom kontrolę nad ich danymi

  • Autor: PropertyNews.pl/Forbes.com
  • 13 gru 2017 13:32

Czas oddać klientom kontrolę nad ich danymi fot. Pixabay

Dla wielu konsumentów udostępnianie swoich danych jest jak źle zrozumiana lista prezentów kończąca się rozczarowaniem przy wyjęciu z opakowania. Dla handlu wiąże się to z realnym kosztem - aż 41 proc. klientów odwraca się od marek w związku ze słabą personalizacją i brakiem zaufania. Zgodnie z badaniem Accenture Strategy efektem były straty firm: 756 miliardów dolarów w 2016 roku. Niemal połowa respondentów była zaniepokojona kwestią prywatności podczas udostępniania danych, a aż dwie trzecie badanych chciałoby większej transparentności na temat użycia informacji.

REKLAMA

Aby odzyskać zaufanie klientów, firmy powinny oddać kontrolę nad przekazywanymi informacjami, radzi Accenture. Podobne koncepcje zaczęły się już pojawiać na rynku - wiele start up'ów przekazywało w różnym stopniu kontrolę nad prywatnymi informacjami o konsumentach. Sama kontrola jednak nie wystarczy, aby uniknąć kiepskich efektów personalizacji potrzeba dialogu.

Jak się okazuje, kwestia kontroli nad danymi jest tylko początkiem. 72 proc. konsumentów deklaruje, że przekazaliby więcej danych pod warunkiem posiadania pełnej kontroli. Wyzwaniem jest znalezienie narzędzi pozwalających na lepsze wykorzystanie informacji.

Przykładem na odpowiednie wykorzystanie danych jest działalność Enliken, założonego w 2013 roku start-up'u. Firma udostępniła konsumentom transparentną platformę, klienci w zamian za przekazywanie informacji o sobie otrzymywali punkty, które mogli wymienić na cyfrowe usługi.

Inny przykład to brytyjski Digi.me, firma zajmująca się zbieraniem danych i zachęcaniem konsumentów do wyboru komu i jak je udostępniać. Użytkownicy pobierają aplikację Digi.me, wybierają własną chmurę danych, a serwis automatycznie organizuje ich przepływ. To klient decyduje czy przekazać je określonym aplikacjom.

Z kolei telekomunikacyjna Telefónica zawiązała wiosną partnerstwo z brytyjską marką People.io wypuszczając aplikację 02 Get, która pozwala użytkownikom zarządzać i korzystać z udostępniania informacji. To o tyle innowacyjne, że serwisy telefonii mobilnej niemal bez przerwy pobierają i używają danych. Użytkownicy 02 Get za swoją aktywność są nagradzani, a nagrody mogą wymieniać na karty prezentowe.

Badani obawiają się też technologicznego rozwoju - 43 proc. deklaruje strach przed sztuczną inteligencją, mogącą poznać ich zbyt dobrze. Dlatego tak istotne jest, aby firmy zapewniały silną ochronę danych osobowych i w transparentny sposób nimi zarządzały.

Kontrola konsumenta to dopiero początek. Jeśli handlowcy chcą dostarczyć klientom właściwie spersonalizowane produkty i usługi oraz zyskać ich zachowanie, kluczowe są dwa elementy: komunikacja i elastyczność. Komunikacja wiąże się z transparentnością, co zachęca klienta do szczerego dzielenia się wrażeniami. Elastyczność natomiast ma polegać na odpowiednim zarządzaniem zebranymi informacjami, aby przewidzieć oczekiwania klientów i dostosować do nich ofertę.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC
WIĘCEJ
PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - IMMOCHAN Partner serwisu - METROPROPERTIES

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA