PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czas outletów

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 07 sty 2019 11:55

Czas outletów Wojciech Cieślak, prezes BOIG

Dobra sytuacja gospodarcza naszego kraju i stopniowe bogacenie się klasy średniej stwarza szansę na rozwój rynku centrów wyprzedażowych w Polsce – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG. Pozytywny wpływ na branżę retail w 2019 roku ma mieć poprawiająca się sytuacja gospodarcza naszego kraju.

REKLAMA

– Pozytywny wpływ na branżę retail w 2019 roku będzie miała poprawiająca się sytuacja gospodarcza naszego kraju. W minionym roku zanotowaliśmy wysoki, 5 proc. wzrost PKB, a także niemal 5 proc. wzrost konsumpcji prywatnej[2], co znacznie przewyższało oczekiwania ekspertów. Dodatkowymi, pozytywnymi czynnikami była duża dynamika płac, rekordowo niskie bezrobocie i inflacja. Dobra koniunktura będzie miała realny wpływ na zachowania zakupowe Polaków i możemy z optymizmem patrzeć w nadchodzący rok – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG. – Przed branżą handlową pojawią się również nowe wyzwania. W związku z zaostrzeniem częściowego zakazu handlu w niedzielę, możemy spodziewać się zmian w zwyczajach zakupowych konsumentów – mówi Wojciech Cieślak, prezes BOIG..

Dobra koniunktura gospodarcza może także wpłynąć na powstawanie nowych obiektów handlowych, chociaż wydawać by się mogło, że rynek nie przyjmie już nowych projektów.

– Pod kątem inwestycyjnym wyraźnie widać, że rynek dużych, regularnych centrów handlowych jest już nasycony, a łączne zasoby powierzchni handlowej wynoszą ponad 14,4 mln mkw. Coraz mniej jest lokalizacji, w których można wybudować nowy, duży obiekt. Inna sytuacja jest na rynku centrów outletowych, które odpowiadają za ok. 5 proc. powierzchni handlowej. To obecnie mały i młody sektor rynku, ale charakteryzuje się dużym potencjałem. Polacy wiedzą już co to są outlety i odróżniają je od regularnych sklepów, a zakupy w nich planują z wyprzedzeniem. Potencjał tych obiektów doceniają także najemcy, którzy poza tradycyjnym podejściem -  wyprzedażą stocków, stawiają na outlety jako podstawowy kanał dystrybucji towarów. Dodatkowo, sklepy ulokowane w centrach wyprzedażowych osiągają znacznie wyższe obroty niż te w regularnych obiektach. Połączenie tych czynników z dobrą sytuacją gospodarczą naszego kraju i stopniowym bogaceniem się klasy średniej stwarza szansę na rozwój rynku centrów wyprzedażowych. Pewnym jest, że w 2019 roku i później sektor ten urośnie w siłę.

Na rozwój rynku centrów wyprzedażowych w Polsce wpłynie otwarcie nowych outletów, które już niebawem powitają pierwszych klientów.

– Już wiosną 2019 otwarta zostanie pierwsza faza największego na Górnym Śląsku centrum wyprzedażowego Silesia Outlet, którego ofertę stworzy w sumie ponad 120 sklepów znanych marek odzieżowych, obuwniczych i sportowych. Gliwicki outlet będzie odpowiedzią na potrzeby mieszkańców regionu, gdzie duża koncentracja ludności tworzy ogromny rynek zbytu – dodaje W. Cieślak

Budowa Silesia Outlet ruszyła w grudniu 2017 roku. Centrum realizowane jest w dwóch etapach. Otwarcie fazy pierwszej o powierzchni 12 tys. mkw. GLA z 70 sklepami zaplanowano na wiosnę 2019 roku. Faza druga to ponad 50 sklepów o łącznej powierzchni 8 tys. mkw. GLA. Inwestorem projektu jest 6B47 Poland. Za komercjalizację odpowiada BOIG Property Consulting.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.