PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czas remodelingu

  • www.portalspozywczy.pl
  • 11 gru 2013 09:59

Rynek centrów handlowych w Polsce jest wciąż dynamiczny i nadal nisko nasycony w porównaniu z rynkami Europy Zachodniej. Z drugiej strony jednak siła nabywcza Polaków jest stosunkowo niska - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Ronan Martin, wiceprezes Carrefour Polska.

REKLAMA

- Rynek centrów handlowych w Polsce jest nadal dość dynamiczny. Z jednej strony w porównaniu z rynkiem Europy Zachodniej pozostaje nadal nisko nasycony, z drugiej zaś strony, o czym warto pamiętać, siła nabywcza większości Polaków jest stosunkowo niska - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Ronan Martin.

- Dodatkowo zachowania konsumenckie takie jak skłonność do robienia częstych zakupów produktów nie będących pierwszą potrzebą jest różny w zależności od regionu - dodaje. 

Podkreśla, że w czasach spowolnienia gospodarczego Polacy przede wszystkim kupują żywność. - W czasach spowolnienia gospodarczego na pierwszy plan wysuwają się zakupy związane z żywnością, stąd operatorzy spożywczy generują lepsze wyniki finansowe, niż przedstawiciele pozostałych branż - mówi Ronan Martin.

- To wszystko bezpośrednio przekłada się na słabsze funkcjonowanie centrów handlowych, w których oferta poza spożywcza (moda, akcesoria, RTV, gastronomia) może stanowić do 80 proc. powierzchni - dodaje.

Dlatego obecnie nie jest dobry czas na budowanie nowych centrów handlowych. - W obecnej chwili można więc raczej przychylić się do tezy, że jest to czas na remodeling i rekomercjalizację obecnych już centrów handlowych niż na budowanie nowych obiektów. Starsze centra handlowe mają nie tylko bardzo dobre lokalizacje, ale również lojalną grupę klientów - mówi Martin.

Carrefour Polska należy w 100 proc. do francuskiej Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w naszym kraju.
Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce blisko 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience.

W portfelu Carrefour znajduje się także 20 centrów handlowych skupionych w dużych i średnich miastach. Firma jest także jednym z liderów na rynku przymarketowych stacji paliw.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA