PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czas remodelingu

  • www.portalspozywczy.pl
  • 11 gru 2013 09:59

Rynek centrów handlowych w Polsce jest wciąż dynamiczny i nadal nisko nasycony w porównaniu z rynkami Europy Zachodniej. Z drugiej strony jednak siła nabywcza Polaków jest stosunkowo niska - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Ronan Martin, wiceprezes Carrefour Polska.

REKLAMA

- Rynek centrów handlowych w Polsce jest nadal dość dynamiczny. Z jednej strony w porównaniu z rynkiem Europy Zachodniej pozostaje nadal nisko nasycony, z drugiej zaś strony, o czym warto pamiętać, siła nabywcza większości Polaków jest stosunkowo niska - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Ronan Martin.

- Dodatkowo zachowania konsumenckie takie jak skłonność do robienia częstych zakupów produktów nie będących pierwszą potrzebą jest różny w zależności od regionu - dodaje. 

Podkreśla, że w czasach spowolnienia gospodarczego Polacy przede wszystkim kupują żywność. - W czasach spowolnienia gospodarczego na pierwszy plan wysuwają się zakupy związane z żywnością, stąd operatorzy spożywczy generują lepsze wyniki finansowe, niż przedstawiciele pozostałych branż - mówi Ronan Martin.

- To wszystko bezpośrednio przekłada się na słabsze funkcjonowanie centrów handlowych, w których oferta poza spożywcza (moda, akcesoria, RTV, gastronomia) może stanowić do 80 proc. powierzchni - dodaje.

Dlatego obecnie nie jest dobry czas na budowanie nowych centrów handlowych. - W obecnej chwili można więc raczej przychylić się do tezy, że jest to czas na remodeling i rekomercjalizację obecnych już centrów handlowych niż na budowanie nowych obiektów. Starsze centra handlowe mają nie tylko bardzo dobre lokalizacje, ale również lojalną grupę klientów - mówi Martin.

Carrefour Polska należy w 100 proc. do francuskiej Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w naszym kraju.
Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce blisko 600 placówek: hiper- i supermarkety, sklepy franczyzowe Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience.

W portfelu Carrefour znajduje się także 20 centrów handlowych skupionych w dużych i średnich miastach. Firma jest także jednym z liderów na rynku przymarketowych stacji paliw.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA