PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czerwona Torebka chce przejąć Merlin.pl

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 lut 2013 10:51

Czerwona Torebka chce przejąć Merlin.pl

Grupa Czerwona Torebka, specjalizująca się w budowie i zarządzaniu pasażami handlowymi, podpisała list intencyjny dotyczący przejęcia Merlin.pl SA - jednego z najstarszych polskich sklepów internetowych. Jak wyjaśnia Ireneusz Kazimierczyk, prezes Czerwonej Torebki, w pasażach będą powstawać punkty odbioru przesyłek, które będą magnesem przyciągającym nowych klientów do tych obiektów.

REKLAMA

W najbliższym czasie prowadzone będzie badanie due diligence przejmowanego podmiotu. W dalszej kolejności Czerwona Torebka zamierza wystąpić do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o zgodę na koncentrację.

Zgodnie z wstępnymi ustaleniami, akcjonariusze Merlin.pl, w zamian za posiadane akcje, które wniosą aportem do Czerwona Torebka SA otrzymają akcje w podwyższonym kapitale zakładowym spółki Czerwona Torebka.

"Dla Grupy Czerwona Torebka pozyskanie Merlin.pl, silnej i rozpoznawalnej marki w branży e-commerce oznacza istotne zwiększenie perspektyw rozwoju. Nowy podmiot w Grupie, który od lat znajduje się w czołówce e-sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo, znacząco zwiększy atrakcyjność pasaży Czerwonej Torebki. Jednocześnie jego obecność pozwoli na ograniczenie kosztów związanych z procesem komercjalizacji obiektów. Pasaże wzbogacą się także o przyciągającego klientów najemcę - e-sklep Merlin.pl ma bowiem ponad 2 miliony zarejestrowanych klientów i realizuje prawie 150 tysięcy zamówień miesięcznie - czytamy w informacji spółki.

Dla transakcji istotny jest również ogromny potencjał rozwoju rynku e-commerce. Rynek światowy w 2011 r. wzrósł o 18,2 proc. z około 170 miliardów w 2010 roku do ponad 200 miliardów euro (dane: Centre for Retail Research). Według rankingu TOP 400 Europe opracowanego przez magazyn Internet Retailer w 2012 roku sprzedaż internetowa w Polsce wzrosła 34% r/r, osiągając 5,85 mld USD.

Raport Nielsen mówi natomiast, iż Polacy coraz chętniej kupują w sieci, a liczba klientów e-sklepów może zwiększyć się aż o blisko 25%. Głównymi czynnikami tak szybkiego wzrostu jest bogata dostępność produktów oferowanych w internecie, promocje, oszczędność czasu, a także możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze.

Sklep Merlin.pl natomiast poprzez platformę dla handlu detalicznego Czerwona Torebka, zyska możliwość szybkiej rozbudowy sieci nawet do 4500 punktów odbioru osobistego.

- Widzimy wiele obszarów synergii z silną i ugruntowaną marką Merlin.pl. Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru dla przejmowanego sklepu internetowego, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Rosnąca sieć punktów odbioru produktów kupowanych w Merlin.pl zapewni skokowy wzrost obrotów tego e-sklepu. Jednocześnie będą one magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych. Dwa punkty Merlin pilotażowo uruchomione w pasażach Czerwona Torebka - w Słupsku i Białogardzie - spotkały się z dużym zainteresowaniem wśród lokalnej klienteli - wyjaśnia Ireneusz Kazimierczyk, prezes zarządu Czerwonej Torebki SA.

  • 1
  • 2
  • Miła 2013-02-05 22:39:58
    Mnie ta informacja bardzo cieszy :) Robię zakupy w Czerwonej Torebce, zdarza mi się również kupować w Merlinie. Mam nadzieję że i u nas powstanie taki punkt odbioru.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA