PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czerwona Torebka koncentruje się na handlu kosztem deweloperki

  • Autor: propertynews.pl
  • 26 sie 2013 13:29

Czerwona Torebka koncentruje się na handlu kosztem deweloperki

Czerwona Torebka może ostatecznie finalizować przejęcie sieci Małpka. Spółka zapowiada uruchomienie projektu dyskontowego, rozwój w internecie i skoncentrowanie się na działalności handlowej. Jednocześnie władze firmy zdecydowały o odwołaniu prognoz finansowych na bieżący rok.

REKLAMA

W związku z dynamiczną rozbudową Grupy Kapitałowej Zarząd Czerwonej Torebki podjął decyzję o odwołaniu tegorocznej prognozy finansowej. Zarząd spółki zadecydował także, iż nie planuje podawania nowych prognoz finansowych. - Jesteśmy w okresie bardzo dynamicznej rozbudowy Grupy Kapitałowej. Koncentrujemy wszystkie siły ludzkie i środki finansowe w rozwoju formatów handlowych. W maju br. przejęliśmy spółkę Merlin.pl, zarządzającą wiodącym na naszym rynku sklepem internetowym. Teraz finalizujemy akwizycję Małpki. Konsolidacja tych dwóch podmiotów będzie miała znaczący wpływ na raportowane przez nas wyniki. Jednocześnie przestaje obowiązywać zakaz konkurencji z Jeronimo Martins, co pozwoli nam pod koniec tego roku wystartować z nową siecią sklepów detalicznych. W związku z tym trudno nam precyzyjnie określić jak realizacja tych wszystkich projektów przełoży się na nasze tegoroczne wyniki - stwierdził Paweł Ciszek, prezes Czerwonej Torebki S.A.

Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy Czerwonej Torebki S.A. podkreślił, że wszystkie realizowane projekty są bardzo perspektywiczne i przyniosą spodziewany, wysoki zwrot z inwestycji w kolejnych okresach. - W najbliższym czasie zakładamy jednak, że obciążą wyniki Grupy ze względu na planowane znaczące wydatki inwestycyjne związane z dynamiczną rozbudową sieci Małpka Express i potrzebnym okresem na osiągnięcie progu rentowności przez nowe placówki. Wydatki będą związane także z szeregiem inwestycji mających na celu usprawnienie i wzmocnienie sprzedaży Merlin.pl. Do tego dojdą koszty związane z tworzeniem od podstaw nowej sieci detalicznej, która ruszy pod koniec tego roku - dodał Roland Czechmanowski.

Pod koniec 2013 r. działać będzie blisko 200 sklepów w sieci Małpki Express (teraz jest 125). W 2014 r. firma planuje uruchomienie ponad 200 kolejnych placówek, a od 2015 r. zapowiada ponad 300 otwarć rocznie. - Czerwona Torebka będzie - zgodnie z realizowaną strategią - koncentrować swoje siły i środki na działalności handlowej. Tam, gdzie mamy najlepszą, wieloletnią ekspertyzę i gdzie możemy osiągnąć najlepsze zwroty z zainwestowanego kapitału dla naszych akcjonariuszy. Chcemy być liderem handlu w Polsce - powiedział Przemysław Schmidt, członek Rady Nadzorczej spółki.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA