PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czerwona Torebka zakłada, że due diligence Merlin.pl potrwa ok. 6 tygodni

  • Autor: PAP
  • 06 lut 2013 13:24

Sieć pasaży handlowych Czerwona Torebka, która podpisała list intencyjny w sprawie nabycia sklepu internetowego Merlin.pl zakłada, że due diligence spółki potrwa około sześć tygodni. W ciągu kilku dni zostanie zwołane NWZ dotyczące podwyższenia kapitału zakładowego Czerwonej Torebki - poinformował PAP Ireneusz Kazimierczyk, prezes spółki.

REKLAMA

"Podpisaliśmy list intencyjny. Rozpoczynamy proces due diligence, który potrwa około 6 tygodni, a następnie wystąpimy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o zgodę na koncentrację. Po tym okresie poinformujemy rynek o dalszych działaniach" - powiedział PAP Kazimierczyk.

We wtorek Czerwona Torebka poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie nabycia w drodze aportu akcji Merlin.pl. Czerwona Torebka dokonać ma podwyższenia kapitału zakładowego o kwotę do 310.284,80 zł poprzez emisję do 1.551.424 nowych akcji.

Na pytanie, jak duża może być ta emisja akcji, Kazimierczyk powiedział:

„Na odpowiedź jest jeszcze za wcześnie. Pierwszy krok to przegłosowanie podwyższenia kapitału przez NWZA, które zamierzamy zwołać w przeciągu kilku najbliższych dni. Dopiero potem będziemy mogli mówić o szczegółach".

Prezes nie chciał powiedzieć, czy przewidziane jest udzielenie finansowania przejmowanej spółce.

„W tej chwili trwają rozmowy nad finansowaniem dłużnym z bankiem" - powiedział.

Kazimierczyk poinformował, że przejęcie Merlin.pl wpisuje się w strategię Czerwonej Torebki.

„Cel biznesowy przeprowadzanej transakcji wpisuje się w strategię budowania wartości przez grupę Czerwona Torebkę, która zakłada przejmowanie firm handlowo-usługowych prowadzących działalność na powierzchni do 100 mkw" - powiedział.

Dodał, że jest wiele obszarów synergii możliwych do osiągnięcia.

„Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru przesyłek, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Będą one silnym magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych. Sieć punktów odbioru Merlin.pl będzie rosła razem ze wzrostem sieci Czerwonej Torebki" - powiedział prezes.

W 2011 roku przychody Merlin.pl były na poziomie około 100 mln zł.

„Niezależnie od danych finansowych, koncentrujemy się na potencjale wzrostu i efekcie synergii, jaki uzyskamy po przejęciu Merlin.pl. Sklep internetowy ma silną i rozpoznawalną markę w branży e-commerce i od lat znajduje się w czołówce e-sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo - 150 tys. transakcji miesięcznie. Znacząco zwiększy atrakcyjność pasaży Czerwonej Torebki" - powiedział Kazimierczyk.

Merlin.pl to sklep internetowy, założony w 1998 roku. Swoją działalność rozpoczął jako księgarnia, jednak w ciągu kolejnych lat rozszerzył asortyment o zabawki, elektronikę użytkową, drobne RTV i AGD, kosmetyki, odzież oraz artykuły sportowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.