PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czerwona Torebka zakłada, że due diligence Merlin.pl potrwa ok. 6 tygodni

  • Autor: PAP
  • 06 lut 2013 13:24

Sieć pasaży handlowych Czerwona Torebka, która podpisała list intencyjny w sprawie nabycia sklepu internetowego Merlin.pl zakłada, że due diligence spółki potrwa około sześć tygodni. W ciągu kilku dni zostanie zwołane NWZ dotyczące podwyższenia kapitału zakładowego Czerwonej Torebki - poinformował PAP Ireneusz Kazimierczyk, prezes spółki.

REKLAMA

"Podpisaliśmy list intencyjny. Rozpoczynamy proces due diligence, który potrwa około 6 tygodni, a następnie wystąpimy do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z wnioskiem o zgodę na koncentrację. Po tym okresie poinformujemy rynek o dalszych działaniach" - powiedział PAP Kazimierczyk.

We wtorek Czerwona Torebka poinformowała o podpisaniu listu intencyjnego w sprawie nabycia w drodze aportu akcji Merlin.pl. Czerwona Torebka dokonać ma podwyższenia kapitału zakładowego o kwotę do 310.284,80 zł poprzez emisję do 1.551.424 nowych akcji.

Na pytanie, jak duża może być ta emisja akcji, Kazimierczyk powiedział:

„Na odpowiedź jest jeszcze za wcześnie. Pierwszy krok to przegłosowanie podwyższenia kapitału przez NWZA, które zamierzamy zwołać w przeciągu kilku najbliższych dni. Dopiero potem będziemy mogli mówić o szczegółach".

Prezes nie chciał powiedzieć, czy przewidziane jest udzielenie finansowania przejmowanej spółce.

„W tej chwili trwają rozmowy nad finansowaniem dłużnym z bankiem" - powiedział.

Kazimierczyk poinformował, że przejęcie Merlin.pl wpisuje się w strategię Czerwonej Torebki.

„Cel biznesowy przeprowadzanej transakcji wpisuje się w strategię budowania wartości przez grupę Czerwona Torebkę, która zakłada przejmowanie firm handlowo-usługowych prowadzących działalność na powierzchni do 100 mkw" - powiedział.

Dodał, że jest wiele obszarów synergii możliwych do osiągnięcia.

„Zakładamy dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru przesyłek, które będą powstawały w budowanych przez nas pasażach Czerwonej Torebki. Będą one silnym magnesem przyciągającym nowych klientów do pasaży handlowych. Sieć punktów odbioru Merlin.pl będzie rosła razem ze wzrostem sieci Czerwonej Torebki" - powiedział prezes.

W 2011 roku przychody Merlin.pl były na poziomie około 100 mln zł.

„Niezależnie od danych finansowych, koncentrujemy się na potencjale wzrostu i efekcie synergii, jaki uzyskamy po przejęciu Merlin.pl. Sklep internetowy ma silną i rozpoznawalną markę w branży e-commerce i od lat znajduje się w czołówce e-sklepów o największej liczbie transakcji realizowanych wysyłkowo - 150 tys. transakcji miesięcznie. Znacząco zwiększy atrakcyjność pasaży Czerwonej Torebki" - powiedział Kazimierczyk.

Merlin.pl to sklep internetowy, założony w 1998 roku. Swoją działalność rozpoczął jako księgarnia, jednak w ciągu kolejnych lat rozszerzył asortyment o zabawki, elektronikę użytkową, drobne RTV i AGD, kosmetyki, odzież oraz artykuły sportowe.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA