PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czy e-handel zagraża tradycyjnym sklepom? Prezes Dekady nie ma wątpliwości

  • Autor: PropertyNews.pl
  • 28 lis 2018 09:48

Czy e-handel zagraża tradycyjnym sklepom? Prezes Dekady nie ma wątpliwości Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada

Im szybciej rozwija się branża e-commerce tym głośniej mówi się o zagrożeniach z jej strony dla handlu tradycyjnego. Czy rzeczywiście jest się czego bać? Zdaniem Aleksandra Walczaka, prezesa Dekady, oba kanały sprzedaży mogą z powodzeniem funkcjonować równolegle, a narzędzia analityczne e-commerce służą także lepszemu zrozumieniu klienta w handlu tradycyjnym.

REKLAMA

Przewiduje się, że do 2022 roku handel internetowy w Europie i USA wzrośnie o kolejne 76%, podczas gdy ten tradycyjny ma zyskać zaledwie 16 proc. Branża e-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie także w Polsce, przy jednoczesnym spadku liczby nowej powierzchni handlowej. Jednak ponura wizja opustoszałych centrów handlowych w efekcie boomu e-commerce jest mało realna. Według raportu opracowanego przez Boston Consulting Group dla rynku handlowego, jego liderem nadal pozostaje handel tradycyjny a dystans dzielący wartość rynkową sprzedaży w kanałach online i offline jest ogromny. Wartość 0,7 bln dolarów jaką w tym roku ma osiągnąć na świecie e-commerce stanowi niewiele ponad 10% wartości przewidywanej dla tradycyjnej sprzedaży detalicznej (6,6 bln dolarów). Tradycyjny model handlu trzyma się mocno, co nie znaczy, że powinien stać w miejscu.

Online na linii wznoszącej

Sprzedaż online bezsprzecznie rośnie. W ciągu ostatnich pięciu lat liczba zarejestrowanych w Polsce sklepów internetowych wzrosła o 34%. W 2017 roku pojawiło się w naszym kraju 8 tysięcy nowych sklepów internetowych, a w styczniu 2018 było ich już ponad 29 tys. Przy tym tempie prognozowaną liczbę ponad 30 tys. działających sklepów internetowych w Polsce do końca dekady możemy osiągnąć znacznie szybciej.

- Rozwoju e-handlu nie da się zatrzymać, ale nie traktujemy tego zjawiska jako źródła niepokoju - raczej jako kolejne wyzwanie. Model potrzeb i oczekiwań konsumentów zarówno w sklepach internetowych jak i stacjonarnych jest podobny, a oba kanały sprzedaży mogą z powodzeniem funkcjonować równolegle. Klienci przywiązani do tradycyjnej metody dokonywania zakupów dzięki obecności sklepów internetowych mogą śledzić towar w sieci i kupić go w tradycyjnym sklepie (tzw. efekt ROPO). Istnieje też druga grupa klientów – ci oglądają produkt w sklepie, gdzie mogą go dotknąć, przymierzyć czy sprawdzić jakość a następnie kupić w Internecie (odwrócone ROPO) – mówi Aleksander Walczak, Prezes Zarządu Dekada SA.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.