PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Czy klienci galerii handlowych kupują prezenty online?

Czy klienci galerii handlowych kupują prezenty online?
Fot. shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 gru 2018 12:44

Firma Selectivv zbadała przedświąteczne zwyczaje zakupowe Polaków. Analizie poddano użytkowników 4 aplikacji zakupowych (allegro, AliExpress, OLX, Amazon) oraz klientów 5 popularnych centrów  handlowych (3 w Warszawie i 2 we Wrocławiu). Na ich przykładach sprawdzono, jak w ostatnich miesiącach roku zmienia się natężenie ruchu w aplikacjach m-commerce i obiektach handlowych. Zbadano również klientów wybranych galerii pod kątem tego z jakich aplikacji zakupowych korzystają.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 14 gru 2018 12:44

- Kiedy i jak Polacy zaczynają kupować gwiazdkowe prezenty? Czy wprowadzony w marcu tego roku zakaz handlu w niedzielę miał wpływ na to kiedy zaczęliśmy przygotowania do świąt? Czy frekwencja Polaków w centrach handlowych w okresie przedświątecznym w związku z nowymi regulacjami się zmniejszyła? Dane z kanału mobile obrazują jak użytkownicy zachowywali się w przeszłości, co robią obecnie, a także pozwalają  przewidywać przyszłe trendy. Okres przed Świętami Bożego Narodzenia to najgorętszy czas dla handlu tradycyjnego. Postanowiliśmy sprawdzić czy szał zakupowy ma również przełożenie na zwiększony ruch w aplikacjach - mówi Marcin Augustyniak Client Director of Data Tank w Selectivv.

Według danych Selectivv w listopadzie 2017 roku nastąpił wzrost odwiedzających wybrane centra handlowe o 51 proc. w porównaniu do października tego samego roku. W grudniu 2017 roku wskaźnik ten wyniósł 17 proc. odnosząc się do listopada. Analogiczny wynik dla 2018 roku, porównując listopad do października, to 46 proc.. Mniejszy przyrost odwiedzających lokalizacje poddane analizie w bieżącym roku vs. rok 2017, może wynikać m. in. z zakazu handlu w niedziele.

Porównując dane z dwóch ostatnich lat dla badanych galerii nie zmieniły się przedświąteczne nawyki zakupowe osób młodych, do 40 roku życia. Porównując rok do roku, ludzie w trzech najmłodszych kategoriach wiekowych stanowili podobny odsetek klientów galerii w analizowanych miesiącach. Zmianę zachowań widzimy w dwóch najstarszych kategoriach wiekowych. Osoby w wieku 41-50 lat rozpoczęły w tym roku wizyty w wybranych centrach handlowych wcześniej (25 proc. wszystkich klientów w listopadzie 2018, w porównaniu do 22 proc. w listopadzie 2017). Natomiast użytkownicy powyżej 51 roku życia w listopadzie 2018 stanowili niecałe 17 proc., w porównaniu do ponad 20% w listopadzie 2017. Pod koniec grudnia będziemy mogli sprawdzić  czy osoby starsze zostawiły kupno prezentów w tym roku na ostatnią chwilę?

To kobiety w okresie przedświątecznym są częstszymi klientami centrów handlowych i stanowią ok. 55 proc. wszystkich odwiedzających. Często ich finalny zakup w sieci, jest poprzedzony wizytą sklepie stacjonarnym, gdzie na żywo sprawdzają wybrany w aplikacji produkt.

Przy okazji badania okazało się, że centra handlowe cieszą się coraz mniejszą popularnością wśród ludzi młodych poniżej 20 roku życia – uczniów i studentów. W analizowanych okresach stanowili oni jedynie ok. 8 proc. wszystkich klientów tych lokalizacji.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.80.224.52
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.