PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czy to koniec spożywki w centrach handlowych?

  • Autor: Propertynews.pl
  • 27 wrz 2016 07:23

Czy to koniec spożywki w centrach handlowych? Katarzyna Michnikowska, Colliers International

Zmiany w sektorze spożywczym są konsekwencją ewolucji zachowań konsumenckich – wynika z raportu „Na targ i do supermarketu” przygotowanego przez Colliers International we współpracy z firmą Kantar Millward Brown.

REKLAMA

Wśród dominujących trendów, kształtujących oczekiwania i potrzeby polskiego konsumenta wymienia się narastającą potrzebę powrotu do tradycji, do tego, co naturalne, ekologiczne i nieskażone technologią. Autorzy raportu wspominają także o rosnącym w ostatnich dekadach zaangażowaniu Polaków w sprawy zdrowia i poziomie ich samoświadomości.

Dodatkowo konsument znad Wisły jest coraz lepiej wyedukowany, a jego oczekiwania wobec firm i producentów rosną z roku na rok. Wpływ wszechobecnej technologii sprawia, że poszukujemy dziś rozwiązań, które optymalizowałyby nasze codzienne życie, a więc także czynności związanie z robieniem zakupów spożywczych. Przestrzeń internetowa, ale także centra handlowo-usługowe świetnie wpisują się w te oczekiwania, wychodząc naprzeciw trendowi intensywnego życia i wielozadaniowości, który wymaga od nas pełnienia różnych ról społecznych i wykonywania wielu czynności jednocześnie.

— To powód, dla którego zyskuje e-commerce, i dla którego Polacy coraz chętniej odwiedzają sklepy zlokalizowane blisko ich miejsca zamieszkania. Czynnik bliskości jest dziś tak samo ważny, jak niska cena produktów. Jednocześnie konsument nie chce rezygnować z wysokiej jakości oferty, jej różnorodności i elastycznych godzin otwarcia sklepu. I to są właśnie główne czynniki sukcesu, jaki w ostatnich latach odniosły sieci dyskontów w Polsce – mówi Anna Dyjas-Pokorska z Kantar Millward Brown.

Na deweloperach zmiany zachowań konsumenckich wymuszają poszukiwanie nowych konceptów. Jak wynika z danych Colliers International, obserwujemy zmianę roli operatora spożywczego w centrach handlowych - na 20 realizowanych obecnie inwestycji o łącznej powierzchni ok. 620 000 mkw., aż w 15 zaplanowano mniejsze formaty sklepów spożywczych (supermarkety), w standardzie zgodnym z profilem centrum.

Na rynku mają pojawić się projekty handlowe z nietypowymi rozwiązaniami w zakresie oferty spożywczej, jak na przykład warszawska Hala Koszyki z supermarketem i całorocznym Targiem Śniadaniowym. Deweloperzy starają się także uatrakcyjnić ofertę spożywczą, wprowadzając między innymi stoiska z produktami regionalnymi i zdrową żywnością. Wraz z potrzebami konsumentów, zmieniają się także same sieci spożywcze obecne na polskim rynku. Nowy wystrój wnętrz, osobne strefy zakupów czy wyroby z własnych piekarni i masarni, to tylko niektóre z obserwowanych obecnie trendów.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA