PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czy w Łodzi jest miejsce na nowe centra handlowe? Przeczytaj relację z Property Forum Łódź

  • Autor: propertynews.pl
  • 23 lis 2015 11:18

Czy w Łodzi jest miejsce na nowe centra handlowe? Przeczytaj relację z Property Forum Łódź Sesja "Centra handlowe. Koniec złotej epoki handlu?" podczas Property Forum Łódź

Dziś po lokale nie ustawiają się już kolejki chętnych, a warunki najmu coraz częściej dyktują najemcy. Jak przyciągnąć zarówno klientów, jak i sieci handlowe do centrów i czy w Łodzi jest miejsce na nowe obiekty – nad tym zastanawiali się paneliści sesji "Centra handlowe. Koniec złotej epoki handlu?" podczas Property Forum Łódź.

REKLAMA

Rynek handlowy w aglomeracji łódzkiej to 16 centrów handlowych o powierzchni ponad 0,5 mln mkw., co daje nasycenie na poziomie 525 mkw. na tys. mieszkańców. To dużo w porównaniu np. z Krakowem (340 mkw.). Jednocześnie w mieście jest znacznie mniej pustostanów niż w stolicy Małopolski - 2,4 proc. do 3,7  proc. Co ciekawe, w Łodzi zlokalizowane są jedne z największych centrów w kraju – Manufaktura i Port Łódź – każde z powierzchnią ponad 100 tys. mkw. GLA.

- W Łodzi nasycenie powierzchnią handlową jest wyższe niż np. w Krakowie i porównywalne do Poznania - mówi Piotr Karpiński, Director, Head of Retail Asset Services, CBRE. Z drugiej strony jest dużo niższe niż w wielu innych polskich miastach. Karpiński jako przykład podaje tu Rzeszów.

Nowe kontra stare

Wiele istniejących obiektów w Łodzi to centra handlowe starszej generacji, zaś nowo powstające obiekty projektowane są zgodnie z aktualnymi trendami, a przy tym odpowiadają na najnowsze potrzeby klientów. Niedawno otwarte zostało w Łodzi centrum handlowe Sukcesja, jak rynek przyjął ten obiekt? Czy odbiło się to na innych wielkopowierzchniowych obiektach handlowych i jak wpłynęło na centra w regionie?

- Z punktu widzenia Manufaktury nie odczuliśmy na razie efektu otwarcia Sukcesji, choć można się było tego spodziewać - mówi Sławomir Murawski, dyrektor Centrum Handlowego Manufaktura. Wtóruje mu Mariusz Kabziński, dyrektor, Galerii Olimpia. - Sukcesja nie miała żadnego wpływu na rynek bełchatowski. Po trzech latach od otwarcia galerii w Bełchatowie notujemy stały wzrost klientów. Bełchatowianie, początkowo sceptyczni, w końcu przekonali się do naszej galerii – twierdzi Kabziński i zauważa coraz mniej „wycieczek” na zakupy do Łodzi. - Na znaczeniu zyskują centra w regionie, choć nie zmienia to faktu, że Łódź jest nadal interesującym miejscem dla handlu – podkreśla Kabziński.

Do nowych obiektów sceptycznie podchodzą często najemcy. - Najlepsze centra handlowe wcale nie muszą być duże i popularne, bo rywalizację wygrają te, znajdujące się najbliżej potencjalnego klienta. Staramy się wybierać lokalizacje blisko osiedli mieszkaniowych - mówi Mieczysław Andersz, dyrektor handlowy, CDRL SA.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA