PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Czy w Łodzi jest miejsce na nowe centra handlowe? Przeczytaj relację z Property Forum Łódź

  • Autor: propertynews.pl
  • 23 lis 2015 11:18

Czy w Łodzi jest miejsce na nowe centra handlowe? Przeczytaj relację z Property Forum Łódź Sesja "Centra handlowe. Koniec złotej epoki handlu?" podczas Property Forum Łódź

Dziś po lokale nie ustawiają się już kolejki chętnych, a warunki najmu coraz częściej dyktują najemcy. Jak przyciągnąć zarówno klientów, jak i sieci handlowe do centrów i czy w Łodzi jest miejsce na nowe obiekty – nad tym zastanawiali się paneliści sesji "Centra handlowe. Koniec złotej epoki handlu?" podczas Property Forum Łódź.

REKLAMA

Rynek handlowy w aglomeracji łódzkiej to 16 centrów handlowych o powierzchni ponad 0,5 mln mkw., co daje nasycenie na poziomie 525 mkw. na tys. mieszkańców. To dużo w porównaniu np. z Krakowem (340 mkw.). Jednocześnie w mieście jest znacznie mniej pustostanów niż w stolicy Małopolski - 2,4 proc. do 3,7  proc. Co ciekawe, w Łodzi zlokalizowane są jedne z największych centrów w kraju – Manufaktura i Port Łódź – każde z powierzchnią ponad 100 tys. mkw. GLA.

- W Łodzi nasycenie powierzchnią handlową jest wyższe niż np. w Krakowie i porównywalne do Poznania - mówi Piotr Karpiński, Director, Head of Retail Asset Services, CBRE. Z drugiej strony jest dużo niższe niż w wielu innych polskich miastach. Karpiński jako przykład podaje tu Rzeszów.

Nowe kontra stare

Wiele istniejących obiektów w Łodzi to centra handlowe starszej generacji, zaś nowo powstające obiekty projektowane są zgodnie z aktualnymi trendami, a przy tym odpowiadają na najnowsze potrzeby klientów. Niedawno otwarte zostało w Łodzi centrum handlowe Sukcesja, jak rynek przyjął ten obiekt? Czy odbiło się to na innych wielkopowierzchniowych obiektach handlowych i jak wpłynęło na centra w regionie?

- Z punktu widzenia Manufaktury nie odczuliśmy na razie efektu otwarcia Sukcesji, choć można się było tego spodziewać - mówi Sławomir Murawski, dyrektor Centrum Handlowego Manufaktura. Wtóruje mu Mariusz Kabziński, dyrektor, Galerii Olimpia. - Sukcesja nie miała żadnego wpływu na rynek bełchatowski. Po trzech latach od otwarcia galerii w Bełchatowie notujemy stały wzrost klientów. Bełchatowianie, początkowo sceptyczni, w końcu przekonali się do naszej galerii – twierdzi Kabziński i zauważa coraz mniej „wycieczek” na zakupy do Łodzi. - Na znaczeniu zyskują centra w regionie, choć nie zmienia to faktu, że Łódź jest nadal interesującym miejscem dla handlu – podkreśla Kabziński.

Do nowych obiektów sceptycznie podchodzą często najemcy. - Najlepsze centra handlowe wcale nie muszą być duże i popularne, bo rywalizację wygrają te, znajdujące się najbliżej potencjalnego klienta. Staramy się wybierać lokalizacje blisko osiedli mieszkaniowych - mówi Mieczysław Andersz, dyrektor handlowy, CDRL SA.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA