PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Debiutujące marki nadal wybierają Warszawę

  • Autor: propertynews.pl
  • 24 sie 2015 17:23

Debiutujące marki nadal wybierają Warszawę Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International

Pomimo znacznych zasobów, nasycenie powierzchnią handlową w Warszawie jest na średnim poziomie i wynosi 546 mkw. na 1000 mieszkańców. Aktualny wskaźnik pustostanów wynosi 1,5 proc. – wynika z najnowszego raportu Colliers International analizującego stołeczny rynek centrów handlowych w I połowie 2015 r.

REKLAMA

W aglomeracji warszawskiej działają obecnie 42 centra handlowe o całkowitej powierzchni 1,4 mln mkw. W budowie znajduje się 7 projektów o łącznej powierzchni 84 000 mkw. 30 proc. powierzchni w budowie przypada na rozbudowy istniejących obiektów.

Rynek centrów handlowych w Warszawie zaczął się rozwijać w latach 90-tych. Zbudowana została wówczas IKEA w Jankach k. Warszawy, HIT (obecnie Tesco) przy ul. Górczewskiej,
E. Leclerc przy ul. Ciszewskiego, CH Atrium Promenada, Klif, M1 Marki, CH Atrium Reduta i CH Atrium Targówek. Z kolei w latach 2002 - 2007 zostały oddane do użytku najbardziej rozpoznawalne obiekty handlowe stolicy – Arkadia, Złote Tarasy, Galeria Mokotów, Blue City oraz pierwsze centrum wyprzedażowe – Factory Ursus.

W najbliższych trzech latach w aglomeracji warszawskiej planowane są realizacje inwestycji handlowych takich, jak: Galeria Północna, Galeria Wilanów, Galeria Piaseczno oraz wielofunkcyjne kompleksy Art Norblin i Centrum Praskie Koneser.

Aktualnie w Warszawie działa 14 centrów handlowych, z których każde oferuje ponad 100 sklepów. Najwięcej sklepów i punktów gastronomicznych posiadają w swojej ofercie Galeria Mokotów (ok. 270), Arkadia (ok. 240) oraz Złote Tarasy (ok. 220). Łącznie w centrach handlowych działa ponad 3560 sklepów, z czego największą grupę stanowią najemcy sektora mody oraz usług. Liczną grupę tworzą także restauracje i kawiarnie, sklepy z sektora  obuwie i art. skórzane, zdrowie i uroda oraz wyposażenie wnętrz.

— Warszawa jest popularnym miejscem debiutu międzynarodowych sieci handlowych w Polsce. Ostatnio swoje pierwsze sklepy otworzyły tu, między innymi, marki takie, jak: Origins z sektora zdrowie i uroda, Superdry, Kiabi oraz Courir z sektora mody, czy Dsquared2 Kids i Jacadi Paris z sektora art. dla dzieci. Lokale w centrach handlowych dobrej jakości cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem najemców — mówi Katarzyna Michnikowska, starszy analityk z Działu Doradztwa i Badań Rynku, Colliers International.

Czynsze za powierzchnie w warszawskich centrach handlowych są bardzo zróżnicowane. Najwyższe stawki w centrum miasta przekraczają poziom 100 EUR/mkw./miesiąc, a poza centrum ok. 60 EUR/mkw./miesiąc.

 

 

 

 

 

 


 

 

 

  • Bella1981 2015-08-26 12:43:36
    Warszawa rozwijając swoją sieć handlową bardzo ułatwia życie swoim mieszkańcom ponieważ nie trzeba zawsze lecieć do wielkiego supermarketu. Obserwuje plany rozwoju we wspominanym Koneserze ponieważ mieszkam na Ząbkowskiej i muszę przyznać, że cieszy mnie bardzo to jak ma wyglądać właśnie przestrzeń handlowa ponieważ to ona najbardziej mnie interesuje.
    Użytkowy kwartał gdzie znajdę miejsce na zakupy ale i wypiję kawkę czy zabiorę córkę na lody. Każdy mieszkaniec okolicy na pewno będzie podobnego zdania, a same sklepy i kawiarnie to także miejsca pracy więc wiele osób na tym skorzysta.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA