PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Deweloperzy centrów handlowych powracają do wielkich miast

  • Autor: Propertynews.pl
  • 22 kwi 2015 07:58

Deweloperzy centrów handlowych powracają do wielkich miast Posnania, największe budowane obecnie centrum handlowe w Polsce

W I kw. 2015 r. do użytku oddano centra handlowe o łącznej powierzchni najmu 115,3 tys. mkw. Tym samym całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce wyniosły 10,5 mln mkw. – wynika z publikacji Colliers International „Rynek handlowy w Polsce I kw. 2015 r.”

REKLAMA

Do największych nowo powstających obiektów zaliczyć należy poznańskie centrum handlowe Posnania (100 tys. mkw.), Zielone Arkady w Bydgoszczy (51 tys.mkw.) oraz łódzką Sukcesję (46,3 tys. mkw.)

W pierwszych trzech miesiącach 2015 r. ukończony został jeden duży projekt handlowy - Tarasy Zamkowe w Lublinie (38 tys. mkw.). Z kolei wśród mniejszych nowo powstałych obiektów wskazać można m.in. Galerię Sanok (7 tys. mkw.) czy park handlowy Era Park Wieluń (6 tys. mkw.). Dużą rolę w nowej podaży odegrały rozbudowy istniejących obiektów. Ich udział wyniósł 51%. Do najważniejszych z nich należy zakończenie kolejnej fazy rozbudowy centrum handlowego Magnolia Park we Wrocławiu oraz Atrium Copernicus w Toruniu. Dodatkowo w nowej odsłonie zaprezentowano powiększone CH Ogrody w Elblągu.

W I kw. br. w Polsce zadebiutowało kilka zagranicznych sieci. Były to m.in. salon z bielizną Esprit Bodywear w Galerii Krakowskiej, klub szwedzkiej sieci Fitness24Seven w Galerii Dębiec w Poznaniu i sklep hiszpańskiej sieci Décimas z sektora mody w CH Magnolia Park we Wrocławiu. Wśród innych ciekawych wydarzeń minionego kwartału wyliczyć można ponowne otwarcie salonu Guess w centrum Dom Mody Klif w Warszawie, powstanie największego sklepu sieci Reserved w Polsce w centrum Wola Park w Warszawie oraz pierwszego salonu tej sieci dedykowanego wyłącznie jednej linii ubrań – Young Fashion Lab (YFL) w Silesia City Center w Katowicach.

Co ciekawe, coraz więcej sieci handlowych decyduje się na sprzedaż swoich produktów po niższych cenach w sklepach outletowych. Trend ten dotyczy marek luksusowych. Za przykład posłużyć mogą otwarty w marcu sklep marki - Michael Kors w Fashion House Outlet Centre w Piasecznie oraz punkt sieci Pako Lorente w Galerii Sandecja w Nowym Sączu.

Stopniowo rośnie popularność sprzedaży wielokanałowej tzw. „omnichannel commerce”, która jest odpowiedzią na rozwój technologii i kanałów komunikacji. W lutym 2015 r. działalność na pełną skalę rozpoczęła internetowa drogeria Rossmann. Następnie w marcu 2015 r. zadebiutował internetowy sklep szwedzkiej marki H&M.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA