PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Deweloperzy centrów handlowych wracają do wielkich miast

  • Autor: propertynews.pl
  • 12 mar 2015 12:17

Deweloperzy centrów handlowych wracają do wielkich miast

Po chwilowym spowolnieniu w ostatnich latach, najbliższy rok przyniesie wzrost aktywności deweloperów w zakresie projektów handlowych realizowanych w głównych aglomeracjach w Polsce. To właśnie na nie przypada niemal 60 proc. z wolumenu powierzchni będącej w budowie - wynika z najnowszego raportu Knight Frank „Polska - rynek komercyjny w 2014 roku". Eksperci firmy oczekują również kontynuacji trendu modernizacji centrów starszej generacji oraz rozwoju ulic handlowych.

REKLAMA

Według raportu Knight Frank podsumowującego rynek nieruchomości komercyjnych w Polsce, na koniec 2014 roku zasoby powierzchni handlowej w Polsce wynosiły 11,5 mln mkw. W ostatnim czasie aktywność deweloperów skupiała się głównie w miastach poniżej 400 tys. mieszkańców, gdzie w minionym roku zrealizowano 94 proc. nowej powierzchni. Ten rok i kolejne lata mogą jednak przynieść odwrócenie tego trendu i rosnącą podaż nowych projektów w głównych aglomeracjach.

- Na koniec 2014 roku w budowie było niemal 900.000 mkw. powierzchni handlowej. Niemal 60 proc. podaży w trakcie realizacji zlokalizowane jest w głównych aglomeracjach (pomimo wysokiego wskaźnika nasycenia na tych rynkach), podczas gdy na koniec 2013 roku udział ten wynosił zaledwie 20 proc. Na tak wysoki wolumen wpłynęło kilka wielkoskalowych projektów, m.in. Posnania w Poznaniu (100.000 mkw.), Sukcesja w Łodzi (57.000 mkw.) czy trójmiejskie Forum Radunia (62.000 mkw.) i Galeria Metropolia (33.700 mkw.) - podsumowuje Bożena Kozłowska, konsultant w Dziale Badań Rynku Knight Frank.

Jednocześnie obserwowana jest kontynuacja trendu modernizacji, rozbudowy i rekomercjalizacji centrów starszej generacji. - Na rynku obserwujemy aktywności związane z modernizacją obiektów handlowych, które przekładają się na wartość aktywów. W głównej mierze są to rozbudowy - komentuje Agnieszka Mielcarz, dyrektor Działu Retail Asset Management Knight Frank. - Tego typu działanie pozwala na wykorzystanie sprawdzonej destynacji zakupowej, a jednocześnie, poprzez równocześnie prowadzone remonty, umożliwia dostosowanie istniejącej powierzchni do standardów rynkowych. Obserwujemy procesy repozycjonowania, rekomercjalizacji, wręcz reprofilowania projektów, które tym samym budują swoją przewagę lub doprowadzają do stworzenia równowagi konkurencyjnej na danym obszarze. Tu również wiele inwestycji dotyczy największych aglomeracji - jak choćby wrocławska Magnolia Park, toruński Atrium Copernicus czy warszawskie centrum Wola Park. Trend związany z modernizacją widać również pośród najemców, którzy wdrażają nowe koncepty, woląc inwestować w powiększone salony w dobrze znanych lokalizacjach.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.