PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Deweloperzy o stołecznym rynku handlowym: łatwo już było

  • dlahandlu.pl
  • 26 wrz 2017 07:41

Deweloperzy o stołecznym rynku handlowym: łatwo już było Sesja "Centra handlowe: handlowy boom"

W trakcie sesji "Centra handlowe: handlowy boom" w Warszawie Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City stwierdził, że Warszawa nie potrzebuje już kolejnych centrów handlowych. Przeciwnego zdania był Marcin Materny, członek zarządu Echo Investment, który dodał jednak, że nowe projekty muszą być przemyślane i ciekawe.

REKLAMA

Choć, jak zapewniają analitycy, Warszawa ma najniższy wskaźnik nasycenia powierzchnią handlową na 1000 mieszkańców z najwyższą siłą nabywczą i brakiem bezrobocia to, zdaniem Yorama Reshef’a są to tylko statystyki.

– W rzeczywistości ludzie mają jedną pensję i gospodarują nią coraz oszczędniej, kupując coraz tańsze rzeczy. Z tego powodu na rynku centrów handlowych w Warszawie panuje ogromna konkurencja, niektóre projekty funkcjonują dobrze tylko w weekendy, trwa walka zarówno o najemców jak i klientów. Łatwo już było – podsumował swoją diagnozę stołecznego rynku handlowego Yoram Reshef.

Zupełnie odmienną ocenę sytuacji przedstawił Marcin Materny, członek zarządu Echo Investment. - Populacja Warszawy będzie rosła, a wraz z nią zapotrzebowanie na nowe, ciekawe projekty handlowe. Szacuje się, że w przyszłości w aglomeracji warszawskiej może mieszkać nawet 10 proc. populacji Polski. Z punktu widzenia dewelopera ok. 75 proc. kosztów budowy, w tym projektowanie i budowa są takie same w Warszawie, jak np. w Kielcach, ale rentowność projektu stołecznego (czynsze i obroty) jest nieproporcjonalnie wyższe niż projektu w mniejszym ośrodku. To pokazuje, dlaczego deweloperzy m.in. Echo Investment stawia na Warszawę. Oczywiście nowe projekty muszą zaproponować coś więcej niż przestrzeń dla sklepów. Muszą się wyróżniać zarówno architekturą, koncepcją, ofertą i stanowić przedłużenie przestrzeni miejskiej. Takim projektem będzie m.in. Towarowa 22, która zadebiutuje na przełomie 2021/2022 roku - podsumował Marcin Materny.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - ECE Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych Partner serwisu - Galeria WISŁA

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA