PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Deweloperzy szukują białych plam na handlowej mapie Polski

  • Autor: propertynews.pl
  • 11 sty 2017 12:00

Deweloperzy szukują białych plam na handlowej mapie Polski Tkalnia

W 2016 roku nasycenie powierzchnią handlową w Polsce osiągnęło 293 mkw. na 1000 mieszkańców, a łączne zasoby w całym kraju przekroczyły 11 mln mkw. W ubiegłym roku oddano do użytku ponad 463 tys. mkw. - o 187 tys. mkw. mniej niż w roku 2015. Czy to oznacza, że w Polsce nie ma już miejsca na nowe obiekty handlowe?

REKLAMA

Deweloperzy podczas poszukiwania miejsc na nowo powstające inwestycje w kraju wypatrują tak zwanych białych plam. To obecnie przede wszystkim miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców, które są atrakcyjne ze względu na mniejszą konkurencyjność, niższe koszty pracy oraz popyt na nowoczesną powierzchnię handlowo-rozrywkową. Aktywność deweloperska w Pabianicach, Mysłowicach czy w Ciechanowie zdaje się potwierdzać ten trend.

Z potencjału lokalizacji chce skorzystać m.in. inwestor spółki A&A, planując budowę Centrum Handlowo-Rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach. Jest to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w aglomeracji łódzkiej. Zdaniem inwestora, stabilna polityka budżetowa, wzrost wydatków na edukację, czy ponadprzeciętne wykształcenie mieszkańców, pozwalają oczekiwać jego szybkiego rozwoju w najbliższym czasie. Powierzchnia najmu obiektu wyniesie blisko 13 tys. mkw. GLA. Znajdzie się w nim 40 sklepów i bogata oferta rozrywkowa. W ramach inwestycji powstaną uliczki z restauracjami, kawiarniami i sklepami otaczającymi miejski plac z fontanną, rynkiem i zielenią.

- Decyzja o zainwestowaniu w Centrum Handlowe w Pabianicach wynikała z dwóch czynników: potencjału miasta oraz lokalnego patriotyzmu. Pabianice to miejsce, które jest mi bliskie. Dobrze orientuje się w potrzebach rynku lokalnego i wiem jak zaspokoić oczekiwania mieszkańców. Potencjał miast do 100 tys. mieszkańców jest naprawdę duży – mają na niego wpływ korzystne wskaźniki ekonomiczne, wysoki popyt na nową powierzchnię handlową oraz mniejsza konkurencyjność niż w aglomeracjach, czy dużych miastach – komentuje Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel spółki A&A.

W 2017 roku głównym kierunkiem rozwoju rynku handlowego będzie rozbudowa istniejących centrów handlowych oraz inwestycje w małych i średnich miastach. Nowe obiekty mają szansę na powstanie i dobre prosperowanie, ale należy znaleźć niewykorzystany potencjał na mapie nieruchomości komercyjnych.

- Powstające projekty, aby zbudować mocną pozycję na konkurencyjnym rynku będą musiały wyróżnić się czymś więcej niż bogatą ofertą handlową. Tego typu obiekty mają szansę zaistnieć m.in. dzięki ofercie gastronomicznej, rozrywkowej i usługowej a także innowacjom architektonicznym. Tkalnia w Pabianicach wpisuje się w aktualnie obowiązujące trendy w branży retail i wierzymy, że będzie głównym punktem spędzania wolnego czasu dla mieszkańców – dodaje Adrian Majsterek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA