PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Deweloperzy szukują białych plam na handlowej mapie Polski

  • Autor: propertynews.pl
  • 11 sty 2017 12:00

Deweloperzy szukują białych plam na handlowej mapie Polski Tkalnia

W 2016 roku nasycenie powierzchnią handlową w Polsce osiągnęło 293 mkw. na 1000 mieszkańców, a łączne zasoby w całym kraju przekroczyły 11 mln mkw. W ubiegłym roku oddano do użytku ponad 463 tys. mkw. - o 187 tys. mkw. mniej niż w roku 2015. Czy to oznacza, że w Polsce nie ma już miejsca na nowe obiekty handlowe?

REKLAMA

Deweloperzy podczas poszukiwania miejsc na nowo powstające inwestycje w kraju wypatrują tak zwanych białych plam. To obecnie przede wszystkim miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców, które są atrakcyjne ze względu na mniejszą konkurencyjność, niższe koszty pracy oraz popyt na nowoczesną powierzchnię handlowo-rozrywkową. Aktywność deweloperska w Pabianicach, Mysłowicach czy w Ciechanowie zdaje się potwierdzać ten trend.

Z potencjału lokalizacji chce skorzystać m.in. inwestor spółki A&A, planując budowę Centrum Handlowo-Rozrywkowego Tkalnia w Pabianicach. Jest to drugie pod względem liczby mieszkańców miasto w aglomeracji łódzkiej. Zdaniem inwestora, stabilna polityka budżetowa, wzrost wydatków na edukację, czy ponadprzeciętne wykształcenie mieszkańców, pozwalają oczekiwać jego szybkiego rozwoju w najbliższym czasie. Powierzchnia najmu obiektu wyniesie blisko 13 tys. mkw. GLA. Znajdzie się w nim 40 sklepów i bogata oferta rozrywkowa. W ramach inwestycji powstaną uliczki z restauracjami, kawiarniami i sklepami otaczającymi miejski plac z fontanną, rynkiem i zielenią.

- Decyzja o zainwestowaniu w Centrum Handlowe w Pabianicach wynikała z dwóch czynników: potencjału miasta oraz lokalnego patriotyzmu. Pabianice to miejsce, które jest mi bliskie. Dobrze orientuje się w potrzebach rynku lokalnego i wiem jak zaspokoić oczekiwania mieszkańców. Potencjał miast do 100 tys. mieszkańców jest naprawdę duży – mają na niego wpływ korzystne wskaźniki ekonomiczne, wysoki popyt na nową powierzchnię handlową oraz mniejsza konkurencyjność niż w aglomeracjach, czy dużych miastach – komentuje Adrian Majsterek, inwestor i współwłaściciel spółki A&A.

W 2017 roku głównym kierunkiem rozwoju rynku handlowego będzie rozbudowa istniejących centrów handlowych oraz inwestycje w małych i średnich miastach. Nowe obiekty mają szansę na powstanie i dobre prosperowanie, ale należy znaleźć niewykorzystany potencjał na mapie nieruchomości komercyjnych.

- Powstające projekty, aby zbudować mocną pozycję na konkurencyjnym rynku będą musiały wyróżnić się czymś więcej niż bogatą ofertą handlową. Tego typu obiekty mają szansę zaistnieć m.in. dzięki ofercie gastronomicznej, rozrywkowej i usługowej a także innowacjom architektonicznym. Tkalnia w Pabianicach wpisuje się w aktualnie obowiązujące trendy w branży retail i wierzymy, że będzie głównym punktem spędzania wolnego czasu dla mieszkańców – dodaje Adrian Majsterek.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.