PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dino-fala na polskim rynku handlowym

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 sie 2017 09:08

Dino-fala na polskim rynku handlowym Dino

Dino Polska, jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, wypracowała w I półroczu 2017 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 2 mld zł wobec 1,5 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 32 proc. rok do roku.

REKLAMA

Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w I półroczu 2017 r. 14,7 proc. wobec 10,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

W samym II kw. 2017 r. Grupa Dino osiągnęła wzrost sprzedaży LfL na poziomie 16,5 proc. (wobec 12,0 proc. rok wcześniej).

Wynik EBITDA (po skorygowaniu o 12,3 mln zł kosztów jednorazowych związanych z przeprowadzoną ofertą publiczną) wzrósł o 37 proc., do 166,2 mln zł. W okresie styczeń – czerwiec 2017 r. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 77,1 mln zł (nieskorygowany o koszty IPO), co oznacza wzrost o 26 proc. rok do roku.

Na koniec czerwca 2017 roku sieć Dino liczyła 677 sklepów czyli o 120 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Równocześnie Grupa miała zabezpieczonych 429 lokalizacji pod nowe sklepy, czyli o 27,7 proc. więcej niż przed rokiem. W I półroczu br. otwartych zostało łącznie 49 nowych sklepów Dino wobec 46 otwarć rok wcześniej. W II kwartale 2017 r. sieć otworzyła 38 nowych sklepów.

Grupa odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży przy stopniowym wzroście rentowności. Marża brutto Grupy w I półroczu 2017 r. wzrosła o 0,2 pp. do 22,7 proc. r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,2 proc. i była wyższa o 0,3 pp. r/r.

W I półroczu 2017 r. Dino Polska S.A. przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji. Debiut na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie miał miejsce w dniu 19 kwietnia 2017 r., a wartość oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł.

I półrocze 2017 r. było kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez Grupę Dino. Blisko 32-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 484,9 mln zł) rok do roku to efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino o nowe sklepy (w okresie sześciu miesięcy 2017 r. sieć powiększyła się o 49 sklepów) jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL) o 14,7 proc. r/r.

Przy rosnącej skali działalności Grupa odnotowuje bardzo dobrą, stopniowo rosnącą rentowność. Marża brutto wyniosła 22,7 proc., co oznacza wzrost o 0,2 pp. r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,2 proc. i była wyższa o 0,3 pp. r/r.

Zgodnie ze strategią Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I półrocza 2017 r. Grupa miała o 120 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 677 sklepów. Grupa na koniec czerwca 2017 r. zwiększyła bank ziemi i miała 429 zabezpieczonych lokalizacji pod nowe sklepy (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA