PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dino-fala na polskim rynku handlowym

  • Autor: Propertynews.pl
  • 30 sie 2017 09:08

Dino-fala na polskim rynku handlowym Dino

Dino Polska, jedna z najszybciej rosnących sieci handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, wypracowała w I półroczu 2017 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie 2 mld zł wobec 1,5 mld zł, co oznacza wzrost o blisko 32 proc. rok do roku.

REKLAMA

Dynamiczny wzrost przychodów był wynikiem rozwoju sieci o nowe placówki oraz wzrostu sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL), który wyniósł w I półroczu 2017 r. 14,7 proc. wobec 10,3 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej.

W samym II kw. 2017 r. Grupa Dino osiągnęła wzrost sprzedaży LfL na poziomie 16,5 proc. (wobec 12,0 proc. rok wcześniej).

Wynik EBITDA (po skorygowaniu o 12,3 mln zł kosztów jednorazowych związanych z przeprowadzoną ofertą publiczną) wzrósł o 37 proc., do 166,2 mln zł. W okresie styczeń – czerwiec 2017 r. Grupa wypracowała zysk netto na poziomie 77,1 mln zł (nieskorygowany o koszty IPO), co oznacza wzrost o 26 proc. rok do roku.

Na koniec czerwca 2017 roku sieć Dino liczyła 677 sklepów czyli o 120 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Równocześnie Grupa miała zabezpieczonych 429 lokalizacji pod nowe sklepy, czyli o 27,7 proc. więcej niż przed rokiem. W I półroczu br. otwartych zostało łącznie 49 nowych sklepów Dino wobec 46 otwarć rok wcześniej. W II kwartale 2017 r. sieć otworzyła 38 nowych sklepów.

Grupa odnotowuje dynamiczny wzrost sprzedaży przy stopniowym wzroście rentowności. Marża brutto Grupy w I półroczu 2017 r. wzrosła o 0,2 pp. do 22,7 proc. r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,2 proc. i była wyższa o 0,3 pp. r/r.

W I półroczu 2017 r. Dino Polska S.A. przeprowadziła pierwszą ofertę publiczną akcji. Debiut na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie miał miejsce w dniu 19 kwietnia 2017 r., a wartość oferty wyniosła ok. 1,65 mld zł.

I półrocze 2017 r. było kolejnym okresem zwiększania skali działalności przez Grupę Dino. Blisko 32-proc. dynamika przychodów (wartościowo wzrost o 484,9 mln zł) rok do roku to efekt przede wszystkim rozwoju sieci Dino o nowe sklepy (w okresie sześciu miesięcy 2017 r. sieć powiększyła się o 49 sklepów) jak i wzrostu przychodów ze sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL) o 14,7 proc. r/r.

Przy rosnącej skali działalności Grupa odnotowuje bardzo dobrą, stopniowo rosnącą rentowność. Marża brutto wyniosła 22,7 proc., co oznacza wzrost o 0,2 pp. r/r, marża EBITDA osiągnęła poziom 8,2 proc. i była wyższa o 0,3 pp. r/r.

Zgodnie ze strategią Grupa kontynuuje szybki rozwój sieci supermarketów Dino, otwierając nowe, własne sklepy i wyszukując kolejne lokalizacje pod dalszą ekspansję. Na koniec I półrocza 2017 r. Grupa miała o 120 sklepów więcej niż w analogicznym okresie 2016 r. osiągając poziom 677 sklepów. Grupa na koniec czerwca 2017 r. zwiększyła bank ziemi i miała 429 zabezpieczonych lokalizacji pod nowe sklepy (w tym działki zakupione i umowy przedwstępne na zakup działek). Grupa, zgodnie z przyjętą strategią, planuje przekroczyć liczbę 1200 otwartych sklepów do końca 2020 roku.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.