PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Diverse urośnie do 80 tys. mkw.

  • Autor: PAP
  • 24 kwi 2015 13:42

Diverse urośnie do 80 tys. mkw. sklep Diverse

Etos, właściciel odzieżowej marki Diverse, zakłada w ciągu pięciu lat wzrost powierzchni handlowej sieci do 80 tys. mkw. W tym roku otwarte mają być sklepy o łącznej powierzchni 14 tys. m kw. Spółka planuje na razie finansować rozwój ze środków własnych - poinformował w rozmowie z PAP prezes Marcin Bielski.

REKLAMA

- Chcemy, by do końca 2019 roku sieć Diverse liczyła 80 tys. m kw. powierzchni handlowej. Moim zdaniem, to jak najbardziej realny cel. Uważam nawet, że możliwe będzie jego przekroczenie - powiedział PAP Bielski.

Sieć sprzedaży Diverse znajduje się na terenie Polski i obejmuje 127 salonów własnych, w tym 11 outletów oraz 114 salonów franczyzowych, w tym 23 salony partnerskie. Na koniec 2014 r. powierzchnia handlowa brutto wyniosła prawie 34 tys. m kw. i wzrosła o 53,8 proc. w porównaniu do stanu na koniec 2012 roku.

 - W tym roku chcemy otworzyć sklepy o łącznej powierzchni 14 tys. m kw, większość umów mamy już zawartych - powiedział prezes Etosu. - Szacujemy, że nakłady inwestycyjne na ten rok wyniosą ponad 10 mln zł - dodał.

Sklepy Diverse mają średnio ok. 150 m kw. powierzchni. - Chcemy systematycznie zwiększać metraż sklepów w pierwszym etapie do min. 250 m kw., w drugim etapie do około 400 m kw., zwiększając jednocześnie kolekcje. W najlepszych centrach handlowych, gdzie nie możemy pozyskać większej lokalizacji, oddzielnie rozwijamy sklepy Diverse Woman - powiedział Bielski.

Spółka zamierza rozwijać się też za granicą. -  Nie później niż w III kwartale tego roku zamierzamy otworzyć pierwsze sklepy franczyzowe w Czechach i na Słowacji. Obserwujemy też rynki zachodnie, ale potencjał w Polsce jest jeszcze bardzo duży - powiedział prezes.

Eksport, głównie na Wschód, stanowi teraz ok. 1,5 proc. przychodów spółki. Etos nie zamierza na razie rozwijać kolejnego brandu.

 - W przyszłości możemy rozwijać kolejną markę, ale teraz skupiamy się na Diverse: powiększamy sklepy, zwiększamy asortyment. Ta marka ma bardzo duży potencjał, jest w czołówce najbardziej rozpoznawanych marek w Polsce - powiedział.

Przychody spółki Etos wyniosły w 2014 roku 258 mln zł, czyli wzrosły 29,7 proc. rdr. Marża brutto na sprzedaży wyniosła prawie 60 proc. W 2014 roku spółka miała 18,7 mln zł zysku netto (wzrost o 40 proc. rdr).

 - W ostatnich latach udało nam się znacząco podwyższyć sprzedaż z metra kwadratowego, mimo tego, że zwiększyliśmy w tym samym momencie uzyskaną marżę i średni metraż sklepu. Celem jest realizowanie marży brutto na poziomie wyższym od konkurencji. W 2014 roku marża brutto wyniosła ok. 60 proc. i jest jeszcze potencjał do małego wzrostu - powiedział Bielski.

  • 1
  • 2
  • Kosztorysy TECHBUD 2015-04-28 08:22:13
    Dzięki audytowi możliwości zastosowania materiałów zastępczych można oszczędzić i przewidzieć realne koszty inwestycji. Dodatkowo dobre kosztorysy uwzględniające rynkowe ceny to możliwość poznania realny kosztów inwestycji. Ważne aby wykonać je przed zawarciem umowy i spać spokojniej. Więcej informacji: tjurkowski@techbud.waw.pl Zapraszam do kontaktu osoby zainteresowane w/w rozwiązaniem.

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.