PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dla nowoczesnej galerii handel to za mało

  • Autor: propertynews.pl
  • 16 cze 2016 11:04

Dla nowoczesnej galerii handel to za mało Galeria Madison

W związku z rosnącą konkurencją oraz nasyceniem powierzchnią handlową w Polsce, deweloperzy coraz częściej pracują nad projektami „mixed-use”, łączącymi kilka funkcji w jeden projekt.

REKLAMA

Od kilkunastu lat w Polsce bardzo intensywnie rozwijają się rynek powierzchni handlowych. Konkurencja rośnie, a w konsekwencji rosną również wymagania konsumentów. Nikogo nie zadowalają już tradycyjne rozwiązania handlowe, klienci oczekują kompleksowej oferty. Idąc do centrum handlowego chcą oprócz zakupów zjeść, odwiedzić kino lub strefę rozrywki. Na rynku powstają nawet obiekty łączące funkcje handlowe z centrum biurowym, a nawet medycznym.

– Współcześni konsumenci mają coraz mniej czasu, dlatego dużą popularnością cieszą się obiekty kompaktowe i najlepiej skupiające kilka funkcji w jednym miejscu. Obserwując zmieniające się potrzeby rynkowe i panujące trendy jeszcze silniej wykorzystujemy potencjał naszego obiektu Madison Park – kompleksu stworzonego z galerii handlowej, centrum biurowego oraz centrum medycznego – mówi Anna Thomas, dyrektor Galerii Handlowej Madison w Gdańsku. – Jest to naturalne połączenie, z którego korzysta każda ze stron. Dzięki niemu centrum handlowe zyskuje więcej klientów w postaci pracowników biur czy osób odwiedzających klinikę medyczną. Funkcjonującą w ramach Madison Park klinikę medyczną dla kobiet Invicta odwiedza dziennie 1,5 tys. klientów, którzy przy okazji chętnie też robią zakupy przed lub po wizycie u lekarza. O powodzeniu tego konceptu świadczą przede wszystkie rosnące z roku na rok wbrew tendencjom rynkowym wskaźniki odwiedzalności – dodaje A. Thomas.

Coraz częściej na rynku pojawiają się też zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne łączące część handlową z dworcem autobusowym czy kolejowym. Wśród nich są duże projekty tj. Galeria Katowicka czy Poznań City Center, ale też obiekty typu convenience powstające w miastach do 100 tys. mieszkańców.

- Dworce kolejowe i autobusowe to zwykle najlepsze lokalizacje w miastach, ale też najbardziej zaniedbane. Połączenie funkcji obsługi komunikacyjnej z funkcją handlowo-usługową stwarza wreszcie możliwości budowy nowych, nowoczesnych obiektów. Takie połączenie znakomicie się sprawdza, chociaż wymaga sporo wysiłku ze strony inwestorów, aby w dobry sposób ułożyć relacje pomiędzy komunikacją a handlem i usługami. Nie wszystkie dworce w Polsce mogą być zmodernizowane poprzez budowę zintegrowanych centrów, ale na pewno możliwości te ma wiele dworców autobusowych w mniejszych miejscowościach. Obecnie w naszym portfolio funkcjonują już trzy zintegrowane centra handlowo-komunikacyjne: w Myślenicach, Nowym Targu i w Brodnicy. W planach mamy realizację podobnej inwestycji w Ciechanowie, a także projekty łączące centrum handlowe z dworcem PKP w Koninie i w Mińsku Mazowieckim – mówi Aleksander Walczak, prezes zarządu Dekada SA.

  • 1
  • 2

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA