PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Do 2016 roku wartość sprzedaży w e-handlu wzrośnie do 1,67 tryliona dolarów

  • www.portalspozywczy.pl
  • 28 sty 2014 14:27

Wskaźnik sprzedaży dla sektora e-commerce, według najnowszych prognoz rynkowych, na najważniejszych rynkach powinien osiągnąć do 2016 roku wartość 1,67 tryliona dolarów. Jego ciągły, dwucyfrowy wzrost zauważalny jest na całym świecie. Wartość eksportu towarów drogą internetową w przypadku sześciu największych rynków e-commerce w Europie osiągnie do 2020 roku poziom 130 miliardów dolarów - informuje Integer.pl.

REKLAMA

Największym z tych rynków jest Wielka Brytania, której nadwyżki z handlu online związane ze zwiększającą się ilością dóbr sprzedawanych za granicę wygenerowały w 2013 roku obrót na poziomie ponad 1 miliard dolarów. W przypadku Stanów Zjednoczonych, które znalazły się na drugim miejscu, wartość sprzedaży eksportowej osiągnął 180 milionów dolarów. Rynek niemiecki wygenerował w tej kategorii 35 milionów dolarów.

- Rozwój światowego e-handlu potwierdza jednoznacznie, że dziś wygra nie tylko ten kto będzie silnym operatorem logistycznym w swoim kraju, ale ten kto zagwarantuje dostawy transgraniczne. E-konsumenci nie korzystają jeszcze szeroko z zakupów zagranicznych i nie jest to standard w ich nawykach zakupowych, ale to jedynie kwestia czasu. Gwałtowny rozwój handlu online w Azji pokazuje, że należy przygotować się do zapewnienia szybkich, niedrogich i efektownych dostaw międzynarodowych - ocenia Rafał Brzoska, prezes Integer.pl.

Amerykańska firma analityczna eMarketer oceniła, że w 2013 roku globalny rynek e-commerce odnotował wzrost na poziomie 17 proc., a w ciągu kolejnych trzech lat odnotuje nawet 150 proc. dynamikę. Według tych wyliczeń do 2016 roku wolumen sprzedaży online w USA, krajach Azji i Pacyfiku oraz Zachodniej Europie osiągnie więc wartość około 1,67 tryliona dolarów.

Z badań przeprowadzonych przez eMarketer wynika również, że azjatycki rynek e-commerce jest dużo bardziej rozwinięty i większy od rynku europejskiego, a także amerykańskiego. Wskazuje na to m.in. wzrost wielkości handlu za pośrednictwem Internetu.
Kraje Starego Świata mogą spodziewać się, że wzrost ten osiągnie około 134 proc., w przypadku krajów azjatyckich może być to nawet 186 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA