PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Dobre wieści z rynku centrów handlowych. Podaż najwyższa od trzech lat

Dobre wieści z rynku centrów handlowych. Podaż najwyższa od trzech lat
fot. Shutterstock, Power best
  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 14 sie 2018 13:15

W pierwszym półroczu 2018 roku przybyło 180 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej, a do końca roku powinno otworzyć się kolejne 330 tys. tys. mkw. - podała firma doradcza Cushman & Wakefield w raporcie MarketBeat. Oznaczać to będzie wzrost o ponad 25 proc. r/r. Tym samym całkowity wolumen dostępnej powierzchni handlowej przekroczy 14,8 mln mkw. Za te wzrosty w dużej mierze odpowiadają inwestycje w miejscowościach do 100 tys. mieszkańców, gdzie zlokalizowane będzie aż 40 proc. tegorocznych otwarć.

  • Autor: propertynews.pl
  • Dodano: 14 sie 2018 13:15
  • Konsumpcja gospodarstw domowych pozostaje główną siłą napędową dynamicznego rozwoju gospodarczego kraju
  • W pierwszym półroczu 2018 r. przybyło ponad 180 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej
  • Zgodnie z prognozami, na koniec 2018 r. do użytku ma zostać oddane około 330 000 mkw., co będzie najwyższym wynikiem podaży od trzech lat
  • Aż 40 proc. nowej powierzchni udostępnionej w drugiej połowie 2018 r. będzie zlokalizowana w miejscowościach poniżej 100 tys. mieszkańców
  • Na popularności zyskują projekty wielofunkcyjne łączące ofertę handlowo-usługową z mieszkalną, biurowo-biznesową, rozrywkową, kulturalną, czy gastronomiczną

Największe obiekty handlowe otwarte w i pol. 2018 r.

W pierwszym półroczu 2018 roku przybyło ponad 180 tys. mkw. nowej powierzchni handlowej. Prawie 80 proc. tej liczby to otwarcia nowych i rozbudowy istniejących centrów handlowych. Aż 15 proc. nowej podaży stanowiły nowe i rozbudowane parki handlowe. Około 6 proc. nowej podaży to powierzchnia handlowa, która zasiliła format centrów wyprzedażowych.

Spośród nowych inwestycji handlowych, największe z nich to Forum Gdańsk (62 tys. mkw.) i Gemini Park Tychy (36 tys. mkw.). Pozostałe centra handlowe otwarte w pierwszej połowie tego roku to mniejsze obiekty o powierzchni handlowej nieprzekraczającej 20 tys. mkw. Wśród nich są między innymi: Rondo Wiatraczna w Warszawie (11 tys. mkw.), Galeria Piastova w Gnieźnie (9,5 tys. mkw.), czy Galeria nad Potokiem w Radomiu (5,2 tys. mkw.).

Największe obiekty w budowie planowane do oddania do końca 2018 r.

Tak wysoka podaż to odpowiedź na popyt, który w dużej mierze generowany jest przez dynamiczne tempo wzrostu gospodarczego (5,2 proc. w I kw. 2018 r.) napędzanego konsumpcją gospodarstw domowych (zmiana o 8,2 proc. r/r) oraz systematycznie postępującym wzrostem wynagrodzeń (+7,3 proc. r/r). Pozytywne oddziaływanie ma również utrzymujące się na niskim poziomie bezrobocie (5,9 proc. na koniec czerwca). Tak dobre wskaźniki makroekonomiczne sprawiają, że na polskim rynku nie tylko przybywa więcej powierzchni handlowej, ale i pojawiają się nowe marki, jak: Fissman, Dealz czy Tedi. Polska jest także obiektem zainteresowań popularnej sieci Primark.

  • 1
  • 2

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.88.161.108
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.