PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dobry kwartał spółek odzieżowych. Czynnikiem wzrostu ekspansja za granicą

  • Autor: PAP
  • 12 lut 2014 11:43

Dobry kwartał spółek odzieżowych. Czynnikiem wzrostu ekspansja za granicą

Zdaniem analityków spółki odzieżowe mają za sobą dobry czwarty kwartał 2013 roku, pozytywnie zaskoczyć może Vistula. W tym roku głównym czynnikiem wzrostu dla spółek detalicznych LPP i CCC będzie ekspansja zagraniczna, także na rynkach zachodnich.

REKLAMA

- Wygląda na to, że ten rok kolejny raz upłynie pod znakiem ekspansji zagranicznej. Tym razem znacznie bardziej z akcentem na Zachód niż na Wschód. Pytanie, czy spółki, którym udał się rozwój na rynkach wschodnich, potrafią powtórzyć podobne tempo ekspansji na rynkach zachodnich, gdzie z jednej strony jest większa konkurencja, a z drugiej trudniej o dobre lokalizacje. To będzie rok testu, czy sobie poradzą na Zachodzie. Myślę, że dadzą radę - powiedział PAP Łukasz Wachełko, analityk DI Investors.

W jego ocenie dalsza ekspansja zagraniczna jest nieunikniona. - W Polsce za dużo sklepów wstawić już nie można. Trudno też liczyć, by sprzedaż na porównywalnych sklepach specjalnie mocno rosła - powiedział Wachełko.

Wskazał, że koszty rozwoju za granicą będą na pewno wyższe, ale pytanie, czy spółkom uda się osiągnąć odpowiednie przychody. - Póki co wyniki są dość obiecujące. Pierwsze sklepy, które otworzyło CCC na rynkach zachodnich idą całkiem nieźle - dodał.

LPP PRZYSPIESZA EKSPANSJĘ

Na fali przyspieszonej ekspansji w ubiegłym roku kurs LPP wzrósł o 100 proc. Z zapowiedzi zarządu LPP wynika, że w tym roku planowany jest wstępnie przyrost sieci sprzedaży o 28 proc., czyli o 169 tys. m kw. W 2013 roku powierzchnia handlowa wzrosła o ponad 150 tys. m kw.

- LPP ma wszystko, by odnieść sukces na rynkach międzynarodowych w długim okresie: wysokie kompetencje, dobre produkty i wystarczająco wysoki poziom generowanej gotówki, by szybko się rozwijać i płacić dywidendę bez konieczności zaciągania wysokiego długu" - napisała w styczniowej rekomendacji dla LPP Gabriela Burdach, analityk Wood&Co.

Analitycy są zgodni, że dzięki dużemu wzrostowi powierzchni handlowej wyniki grupy powinny się w tym roku znacząco poprawić.

- LPP ma przed sobą niezłe perspektywy. Spodziewamy się 626 mln zł zysku netto LPP w 2014 roku (wobec prognozowanych 429 mln zł zysku w 2013 roku - przyp. PAP). To powinno być skutkiem ekspansji prowadzonej intensywnie od dwóch lat i dużego wzrostu powierzchni handlowej. Spodziewam się utrzymania rentowności i jednocyfrowych wzrostów sprzedaży porównywalnej - powiedziała PAP Sylwia Jaśkiewicz, analityk DM IDMSA.

- Przy wzroście przychodów, jeśli uda się utrzymać rentowność na niezmienionym poziomie rdr, a to jest celem zarządu, powinniśmy widzieć dość dużą poprawę wyników - dodała analityk.

IX EUROPEJSKI KONGRES GOSPODARCZY

10-12 maja 2017 • Katowice • Międzynarodowe Centrum Kongresowe i Spodek

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA