PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dorośli kupują, dzieci decydują. Rodzinne zakupy bez tajemnic

  • Autor: propertynews.pl
  • 07 paź 2016 07:53

Dorośli kupują, dzieci decydują. Rodzinne zakupy bez tajemnic fot. Pixabay

Najmłodsi członkowie rodziny współdecydują już nie tylko o zakupie produktów, realizujących ich osobiste potrzeby, takich jak buty czy odzież, ale też mają wpływ na rodzinne decyzje zakupowe w innych kategoriach produktowych.

REKLAMA

O czym decydują dzieci w Polsce?

Jak wynika z tegorocznych badań “Kids’ Power”, które przeprowadziła agencja IQS dzieci to współdecydenci decyzji konsumenckich, coraz bardziej na równi z dorosłymi. Przywykliśmy już, że decydują o wyborze butów, ubrań, plecaków czy roweru dla siebie. Jednak coraz więcej kobiet twierdzi, że ich dzieci mają także spory wpływ na zakup dodatków wyposażenia wnętrz, miejsc na wakacje, czy mebli (odpowiednio 49,4 proc., 41,9 proc. oraz 34,6 proc.).

- Dzieci mają coraz więcej praw, coraz mniej obowiązków – to jeden z kluczowych wniosków badania „Kids’ Power”. Dzieciocentryzm, w tym także inwestowanie, ale również dogadzanie bezpośrednio przekłada się na wzrost roli dziecka w rodzinie – również w kontekście konsumenckim. Nawet przy wyjściu na miasto decyzję o wyborze miejsca na posiłek w 13 proc. podejmuje dziecko – dodaje Katarzyna Krzywicka – Zdunek z IQS, który jest partnerem badawczym Family Thinking Forum, które odbędzie się 16 listopada w Warszawie.

Władza dzieci bierze się nie tylko z ich wpływu na decyzje zakupowe. Już 48 proc. z nich w wieku 11-16 lat dostaje regularne kieszonkowe. Procent ten w porównaniu z poprzednim badaniem urósł, a liczba dzieci, które otrzymują kieszonkowe jest wprost proporcjonalna do wieku dziecka – im starsze, tym procent dzieci otrzymujących regularnie stałe kwoty od swoich rodziców jest wyższy.

Kieszonkowe do lamusa?

Spada jednocześnie odsetek dzieci, które dostają pieniądze w zależności od swoich potrzeb.

- Kieszonkowe staje się rodzajem edukacji finansowej dzieci na zasadzie - ja mam stałą pensję i muszę nią gospodarować, aby starczyło do pierwszego i Ty też masz swoje pieniądze i musisz nimi rozsądnie zarządzać – uważa Sebastian Błasiak z Generations, organizator Family Thinking Forum, na którym eksperci z całej Europy będą debatowali o zmianach postaw w rodzinach. – Co ciekawe, rośnie liczba dzieci, które dysponują własnymi pieniędzmi, zarobionymi podczas prac dorywczych. Już 15 proc. matek dzieci w wieku 15-16 lat twierdzi, że ich dzieci w ten sposób pozyskują pieniądze na swoje potrzeby – dodaje Błasiak.

Chęć zarobkowania to w dużej mierze wynik rosnących potrzeb młodzieży w wieku gimnazjalnym. Z każdym rokiem spektrum wydatków się poszerza. To już nie tylko potrzeba modnego ubrania się, czy wyjścia z kolegami. Sporo w wydatkach ważą gadżety technologiczne, takie jak telefon, komputer, konsola czy gry.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.