PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dość z "mainstreamowymi" markami. Klient szuka nowości - cały wywiad z Krzysztofem Bajołkiem, Brandbq

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 wrz 2013 10:13

Dość z "mainstreamowymi" markami. Klient szuka nowości - cały wywiad z Krzysztofem Bajołkiem, Brandbq

Nastał bardzo dobry czas na wprowadzanie nowych sieci handlowych - uważa Krzysztof Bajołek, prezes firmy Brandbq, właściciel sieci Reporter i sklepu internetowego Answear.com. Dodaje, że polski rynek jest już nasycony podstawowymi, „mainstreamowymi" markami i produktami. Mały jest wybór, jeśli klient szuka „czegoś innego", niszowego lub po prostu lepszej jakości.

REKLAMA

Dlaczego zdecydował się Pan reanimować upadłą w 2009 spółkę Reporter i jaki ma Pan plan przywrócenia popularności tej marki?
Zdecydowałem się tym zająć, bo była we mnie potrzeba „spróbowania jeszcze raz". Miałem mnóstwo pomysłów, które chciałem przetestować, a cena za Reportera, oferowana przez syndyka, była odpowiednio niska. Wiedziałem, że zakup istniejącej marki, mimo że w opłakanym stanie, pozwalał na szybszą możliwość zmierzenia się z wyzwaniami i osiągnięcia „masy krytycznej" w postaci liczby sklepów i wartości przychodów, przy których biznes może być opłacalny.

Dziś, po 2 latach działalności, mam już w miarę sprawnie działającą firmę, z siecią ponad 70 salonów w Polsce i zagranicą, sukcesywnie otwierającą następne sklepy. To pozwala na w miarę efektywną produkcję i zarządzanie sprzedażą. Na razie nie stać nas na ekstra wydatki marketingowe, więc koncentrujemy się na wystroju sklepów, witryn i ulepszaniu kolekcji. Chcemy nadać tej marce wyrazisty i spójny charakter, który trafi w gust odpowiedniej grupy klientów, omijając „mainstreamową" konkurencję.

Podjął Pan jednak decyzję o stworzeniu nowego brandu, który zastępuje wybrane lokalizacje Reportera. Czy Medicine ma w przyszłości całkowicie wyprzeć Reportera?
Zmieniliśmy nazwę z dwóch powodów. Po pierwsze, Reporter jest znakiem zastrzeżonym tylko w Polsce, a my mamy trochę większe ambicje niż lokalny rynek. Po drugie, nie wszystkie idee możemy z sukcesem zrealizować pod starą marką.
Należy wziąć pod uwagę, iż Reporter ma swój „bagaż historii", łącznie z tym, że przez 2 lata był zarządzany przez syndyka i w ogóle nie tworzył nowych kolekcji. Świadomość konsumentów niezmiernie trudno zmienić. Łatwiej trafić do nich z zupełnie nowym konceptem. Dlatego powstało „Medicine" i na tej marce w tej chwili będziemy się koncentrować.

Czy to dobry czas na wprowadzanie nowej marki? Czy sieci odzieżowe dostrzegają jakieś zalety obecnej, nienajlepszej sytuacji gospodarczej na rynku?
To bardzo dobry czas na wprowadzanie nowych marek, pod warunkiem, że ma się odpowiednie zasoby finansowe. Dziś na zwrot z inwestycji trzeba bowiem czekać o wiele dłużej, niż kiedyś, kiedy mieliśmy do czynienia z lepszą kondycją gospodarczą. Ale jest też zaleta tej sytuacji - dostępność wielu lokali na rynku, w których można „przebierać", oraz mniejsza aktywność konkurentów. Jak wspomniałem, trzeba mieć jednak odpowiedni zasób gotówki i wiarę w to co się robi.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA