PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

Doświadczenia i nowe technologie napędzają gastronomię. Najbliższe lata na fali wzrostów

Doświadczenia i nowe technologie napędzają gastronomię. Najbliższe lata na fali wzrostów
Fot. Shutterstock
  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 maj 2019 14:01

Całkowite globalne wydatki na usługi gastronomiczne mają wzrosnąć o 13 proc. w ciągu następnych pięciu lat, generując 359 mld dolarów - prognozuje JLL. Wzrost będzie napędzany między innymi rozwojem mobilnych technologii, dzięki którym konsumenci mogą zamawiać posiłki, kiedy chcą i dokąd chcą.

  • Autor: PropertyNews.pl
  • Dodano: 24 maj 2019 14:01

- Gastronomia to nieodłączony element każdego obszaru życia, a od pewnego czasu staje się też ważnym czynnikiem budującym pozytywne doświadczenia klientów centrów handlowych, lotnisk, czy pracowników nowoczesnych biurowców. Nic więc dziwnego, że granica między handlem, pracą, a sektorem Food&Beverage zaczyna się powoli zacierać, a właściciele różnorodnych nieruchomości są bardzo otwarci na ekspansję usług gastronomicznych. Z analiz JLL wynika na przykład, że 17% gości galerii lub muzeów w Wielkiej Brytanii czułaby się zachęcona do częstszych odwiedzin, gdyby w tych obiektach istniały lokale gastronomiczne dostarczające wysokiej jakości ofertę kulinarną - mówi Edyta Potera, Dyrektor, Dział Wynajmu Powierzchni Handlowych, JLL

Przykładem tego trendu jest ponowne otwarcie Muzeum Whitney w Nowym Jorku, gdzie zaczęła działać restauracja „Untitled”, która przyciągnęła zainteresowanie nawet krytyków kulinarnych.

Innowacje i rozwój aplikacji

Rozwój sektora gastronomicznego obserwujemy również w obiektach sportowych. Pojawia się tam coraz więcej lokali o zróżnicowanej ofercie, co jest swoistą odpowiedzą na potrzeby różnych grup klientów odwiedzających np. stadiony. Doskonałym przykładem jest nowy stadion Tottenham Hotspur, gdzie zaplanowano 60 punktów kulinarnych, w tym własny browar z Beavertown, piekarnię i restaurację, której partnerują słynni szefowie kuchni. Coraz częściej w takich miejscach powstają również punkty, które oferują lokalne produkty.

- Wyzwaniem, z którym aktualnie mierzą się obiekty sportowe jest skrócenie czasu oczekiwania na przekąskę czy napój, który często jest dłuższy niż przerwa. I tu z pomocą przychodzą nowoczesne aplikacje mobilne. Nowe technologie wpływają również na optymalizację kosztową. Tak stało się w przypadku stadionu Levi’s w Santa Clara, w stanie Kalifornia, gdzie po wdrożeniu aplikacji do obsługi gastronomicznej i parkingu po pierwszym sezonie wygenerowano 1,25 mln dolarów przychodu - mówi Joanna Tomczyk, Starszy Konsultant, Dział Badań Rynku i Doradztwa, JLL

WSZYSTKIE KOMENTARZE (0)


Nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.204.176.189
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.