PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Doświadczenie pomaga zrozumieć rynek i jego potrzeby - cały wywiad z Dariuszem Pachlą, LPP

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 lip 2013 09:38

Doświadczenie pomaga zrozumieć rynek i jego potrzeby - cały wywiad z Dariuszem Pachlą, LPP

Jeśli chodzi o współpracę z galeriami, od lat jesteśmy jednym z głównych najemców w Polsce. Znamy dobrze nasz rynek i ościenny. To wystarczająca podstawa, aby wynajmujący chcieli z nami współpracować - mówi w rozmowie z portalem Propertynews.pl Dariusz Pachla, wiceprezes Grupy LPP.

REKLAMA

Spółka LPP, w przeciwieństwie do innych firm z branży odzieżowej, nie tylko nie odczuła kryzysu, ale prowadziła w tym czasie dynamiczny rozwój. Jaka jest Państwa recepta na sukces?

Żeby osiągać dobre wyniki, potrzebne są trzy elementy: atrakcyjna kolekcja przystosowana do potrzeb rynku, rozbudowana sieć sprzedaży dostępna dla klientów i szereg czynności operacyjnych, które muszą być wykonane, aby dobry towar trafił w odpowiednim czasie we właściwe miejsca.

Brak możliwości funkcjonowania w jednym z tych obszarów powoduje utrudnienia. Sądzę, że dzisiaj mamy dobrze rozwiązane te trzy kwestie. Choć zdajemy sobie sprawę, że musimy ciągle poprawiać funkcjonowanie w każdym z tych obszarów.

Jeśli chodzi o współpracę z galeriami, od lat jesteśmy jednym z głównych najemców w Polsce. Znamy dobrze rynek polski i ościenny. To wystarczająca podstawa, aby wynajmujący chcieli współpracować z nami. Są wprawdzie spory, dotyczące zwykle odpowiedniego lokalu, lokalizacji w centrum i stawki czynszowej, ale w większości przypadków udaje się wypracować rozwiązania.

Czy czas kryzysu, gdy inni znikają z rynku, stwarza większe pole do działania dla tak dużego gracza jak LPP?

Akurat złożyło się tak, że w tym czasie wprowadziliśmy nowe marki, zdecydowaliśmy się też na zwiększanie powierzchni handlowej salonów. Mamy więc efekt sprzężenia z dwóch stron. Być może było nam łatwiej w tym ciężkim czasie te powierzchnie uzyskiwać. Choć przyznam, że takie porównania są trudne. Wcześniej po prostu nie zabiegaliśmy o tak duże powierzchnie.

Obecnie spółka LPP dysponuje w swoim portfolio pięcioma markami, a każda z nich ma w Polsce kilkadziesiąt lub nawet kilkaset sklepów. Gdzie widzą Państwo jeszcze możliwości rozwijania sprzedaży w Polsce?

Rynek odzieżowy jest bardzo rozdrobniony i z pewnością znajdzie się jeszcze miejsce na nowe brandy. Zresztą klienci oczekują wielu ofert. Na tym rynku nie ma hegemonów. Jestem przekonany, że jeśli chodzi o liczbę posiadanych marek, jest jeszcze miejsce na kolejne. Nie umiem dokładnie powiedzieć, ile nowych marek możemy jeszcze wprowadzić, ale na pewno takie będą.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA