PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Drogerie Natura zawalczą o rynek drogerii. Stawiają na centra handlowe

  • Autor: Propertynews.pl/Dlahandlu.pl
  • 21 mar 2012 16:27

Drogerie Natura zawalczą o rynek drogerii. Stawiają na centra handlowe

Na koniec roku Drogerie Natura chcą mieć 30 nowych sklepów w centrach handlowych w całej Polsce. W tym roku sieć uruchomiła kilka placówek, w tym m.in. w Galerii Alfa w Grudziądzu oraz Galerii Świdnickiej. Właściciel Polbity - Interchem SA - planuje podbój drogeryjnego rynku i otwieranie kilkudziesięciu placówek rocznie. W sumie prowadzone przez niego sieci mają liczyć pod koniec tego roku 400 punktów, a ich sprzedaż ma sięgnąć ok. 600 mln zł.

REKLAMA

Jak informowaliśmy, pod koniec ub.r. Polbita, właściciel sieci Drogerie Natura, została przejęta przez Interchem SA - jednego z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, artykułów higienicznych oraz kosmetyków w kraju.

Zarząd Interchemu zapowiada, że połączenie Drogerii Natura z gdyńską siecią Drogerie Aster (będącą jeszcze przed fuzją w portfolio Interchemu), stworzy niekwestionowanego, silnego wicelidera na rynku. - Obecnie sprzedaż z mkw. naszych placówek jest niższa niż u konkurencji, ale mamy plan, jak to zmienić. Nasza sprzedaż istotnie przyspieszy - powiedział na konferencji Tomasz Kopeć, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający siecią detaliczną, Interchem.

Obecnie obroty drogerii działających w ramach Grupy są 8-krotnie niższe od wyników lidera rynku. 

Drogerie Natura liczą ok. 250 placówek. W 2011 roku miały ponad 400 mln zł sprzedaży. Średnia powierzchnia handlowa placówki z tym logo to 133 mkw., ale - jak zapowiada zarząd sieci - ma być powiększana.

- Zdajemy sobie sprawę, że nasza słabość to mała powierzchnia sklepów. W kanale drogeryjnym są potrzebne duże placówki, z szerokim asortymentem, bo nowoczesna drogeria to nie tylko kosmetyki. W tym kierunku będziemy zmierzać - dodał Tomasz Kopeć.

Z kolei Drogerie Aster, którą liczą ponad 130 placówek, miały ponad 100 mln zł sprzedaży w 2011 roku.

Nowa strategia połączonej sieci to posiadanie 400 drogerii pod koniec 2012 roku. Silna ekspansja będzie prowadzona w dużych miastach. Nowo otwierane placówki mają mieć powyżej 200 mkw. 

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA