PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Drogerie Natura zawalczą o rynek drogerii. Stawiają na centra handlowe

  • Autor: Propertynews.pl/Dlahandlu.pl
  • 21 mar 2012 16:27

Drogerie Natura zawalczą o rynek drogerii. Stawiają na centra handlowe

Na koniec roku Drogerie Natura chcą mieć 30 nowych sklepów w centrach handlowych w całej Polsce. W tym roku sieć uruchomiła kilka placówek, w tym m.in. w Galerii Alfa w Grudziądzu oraz Galerii Świdnickiej. Właściciel Polbity - Interchem SA - planuje podbój drogeryjnego rynku i otwieranie kilkudziesięciu placówek rocznie. W sumie prowadzone przez niego sieci mają liczyć pod koniec tego roku 400 punktów, a ich sprzedaż ma sięgnąć ok. 600 mln zł.

REKLAMA

Jak informowaliśmy, pod koniec ub.r. Polbita, właściciel sieci Drogerie Natura, została przejęta przez Interchem SA - jednego z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, artykułów higienicznych oraz kosmetyków w kraju.

Zarząd Interchemu zapowiada, że połączenie Drogerii Natura z gdyńską siecią Drogerie Aster (będącą jeszcze przed fuzją w portfolio Interchemu), stworzy niekwestionowanego, silnego wicelidera na rynku. - Obecnie sprzedaż z mkw. naszych placówek jest niższa niż u konkurencji, ale mamy plan, jak to zmienić. Nasza sprzedaż istotnie przyspieszy - powiedział na konferencji Tomasz Kopeć, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający siecią detaliczną, Interchem.

Obecnie obroty drogerii działających w ramach Grupy są 8-krotnie niższe od wyników lidera rynku. 

Drogerie Natura liczą ok. 250 placówek. W 2011 roku miały ponad 400 mln zł sprzedaży. Średnia powierzchnia handlowa placówki z tym logo to 133 mkw., ale - jak zapowiada zarząd sieci - ma być powiększana.

- Zdajemy sobie sprawę, że nasza słabość to mała powierzchnia sklepów. W kanale drogeryjnym są potrzebne duże placówki, z szerokim asortymentem, bo nowoczesna drogeria to nie tylko kosmetyki. W tym kierunku będziemy zmierzać - dodał Tomasz Kopeć.

Z kolei Drogerie Aster, którą liczą ponad 130 placówek, miały ponad 100 mln zł sprzedaży w 2011 roku.

Nowa strategia połączonej sieci to posiadanie 400 drogerii pod koniec 2012 roku. Silna ekspansja będzie prowadzona w dużych miastach. Nowo otwierane placówki mają mieć powyżej 200 mkw. 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA