PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Drugi kwartał lepszy dla Redanu

  • Autor: propertynews.pl
  • 30 sie 2016 15:14

Drugi kwartał lepszy dla Redanu Bogusz Kruszyński, prezes Redan

W pierwszym półroczu br. zanotowaliśmy poprawę wyników w obu zarządzanych segmentach. Zarówno w przypadku segmentu dyskontowego oraz modowego ten okres charakteryzował się słabszym pierwszym kwartałem oraz poprawą efektywności działania w drugim kwartale roku.  - mówi Bogusz Kruszyński, prezes Redan.

REKLAMA

Sieć dyskontowa TXM rozwija się bardzo dobrze i utrzymuje duży potencjał do dalszego wzrostu zysków. Sieć modowa Top Secret koncentruje się na optymalizacji oferty, co powoli zaczyna przynosić pozytywne efekty – stwierdził Bogusz Kruszyński, prezes Redan.

Grupa Redan, właściciel marek Top Secret, Troll i Drywash oraz sieci dyskontowej TXM w I półroczu br. uzyskała 285,5 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 11,6 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku osiągnięto marżę handlową na poziomie 120,2 mln zł, czyli o 13,2 proc. wyższą niż w rok wcześniej. Jednocześnie w tym okresie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się licząc r./r. o 12,8 proc. do 121 mln zł. W efekcie Grupa poniosła 0,8 mln zł straty na sprzedaży, względem 1,1 mln zł na minusie w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Dodatkowo pozytywny wpływ na wyniki Grupy miała poprawa salda operacji finansowych, głównie dzięki obniżeniu kosztów odsetkowych oraz pozytywnych efektów zarządzania pozycją walutową.
W efekcie w I półroczu br. Grupa Redan poniosła 2,5 mln zł skonsolidowanej straty netto, względem 5,4 mln zł na minusie w analogicznym okresie poprzedniego roku. Z kolei suma całkowitych dochodów wyniosła -2,9 mln zł co oznacza poprawę o blisko 4 mln zł w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

W segmencie dyskontowym TXM w I półroczu 2016 r. przychody zwiększyły się r./r. o 19,3 proc. do
167,9 mln zł. W tym okresie marża handlowa wzrosła r./r. o 24,1 proc. do 71,1 mln zł. Jednocześnie koszty sprzedaży i ogólnego zarządu zwiększyły się o 27,6 proc. TXM w pierwszych sześciu miesiącach br. wypracował 5,4 mln zł zysku przed opodatkowaniem, czyli o 5 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Wynik ten jest konsekwencją dobrego drugiego kwartału, w którym wynik przed opodatkowaniem wzrósł o 26 proc. w ujęciu r./r., przy słabszym pierwszym kwartale. Marża brutto w okresie od kwietnia do czerwca była na bardzo wysokim poziomie 43,4 proc. Szczególnie zadowoleni jesteśmy z tego, że w skali drugiego kwartału poziom realizowanej marży wolumenowej był wyższy o ok. 1,4 mln zł niż przyrost kosztów. To efekt m.in. zwiększenia obrotów w przeliczeniu na powierzchnię handlową oraz efektywnej polityki zakupowej i cenowej – powiedział Lech Przemieniecki, Prezes Zarządu TXM

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.