Duża konkurencja w segmencie modowym. Dyskonty napędzają sprzedaż

Sieć dyskontowa TXM textilmarket była głównym motorem wzrostu przychodów Grupy Redan.
- Segment dyskontowy rozwija się bardzo dobrze. Potwierdzają to osiągane w każdym kolejnym miesiącu wysokie dynamiki przychodów. Wypracowany model biznesowy jest bardzo efektywny i zapewnia systematyczną poprawę osiąganych wyników - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan.
Grupa w marcu 2016 r. osiągnęła łącznie 47 mln zł przychodów, czyli o 7 proc. więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez pierwsze trzy miesiące roku obroty wyniosły 124 mln zł i były wyższe o 9 proc. w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec marca wyniosła 121,8 tys. mkw., co oznacza wzrost o 11 proc. w odniesieniu do marca 2015 r.
Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w marcu br. uzyskała 28 mln zł obrotów, czyli o 16 proc. więcej niż w tym samym okresie zeszłego roku. Od stycznia do marca br. przychody TXM textilmarket w ujęciu r./r. poprawiły się o 17 proc. i wyniosły 71 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 359 sklepów własnych o łącznej powierzchni 79,7 tys. mkw. i była o 16 proc. większa niż na koniec marca 2015 r.
- W segmencie modowym oczekiwaliśmy lepszych wyników. Wprowadzona już do sklepów wiosenna kolekcja została dobrze przyjęta przez klientów, jednak bardzo konkurencyjne otoczenie wymuszało konieczność stosowania działań wspierających sprzedaż. W marcu dodatkowo zanotowaliśmy słabsze obroty na rynku rosyjskim, gdzie ze względu na konflikt transportowy mieliśmy kłopoty z dostarczeniem towarów - dodał Bogusz Kruszyński. W efekcie w segmencie modowym marcowa sprzedaż towarów sięgnęła 19 mln zł i była niższa o 5 proc niż w marcu poprzedniego roku. W ujęciu narastającym obroty w I kwartale br. wyniosły 52 mln zł i były na tym samym poziomie co w analogicznym okresie poprzedniego roku. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash na koniec marca 2016 r. miały łączną powierzchnię 42 tys. m2, czyli o 1 proc. więcej niż w marcu 2015 r.

- EUR 0,43% 4,20 zł
- CHF 0,60% 3,52 zł
- USD 0,72% 3,44 zł
-
WT 18:07
CCC frontem do inwestorów
-
WT 18:02
Hilton na ostatniej prostej w Oświęcimiu
-
WT 17:41
Walka o Modlin trwa. Sejmik województwa mazowieckiego za rozwojem lotniska
-
WT 17:26
POLECAMY Za nami najlepsze otwarcie roku w handlu, a to nie koniec biegu po rekord
-
WT 17:09
Finanse zostają w biurowcu na Mokotowie
-
WT 17:02
Hotel Deo Gdańsk Old Town ma już dyrektora
-
WT 17:01
Rynek biurowy w Katowicach nabiera tempa, ale popyt nie zostaje w tyle
-
WT 16:41
Sportowo nad Wisłą. Nowy najemca w The Tides
-
WT 16:29
TYLKO U NAS Karuzela celuje w Wielkopolskę. Nowe centrum w przygotowaniu
-
ŚR 10:40
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
Mango szykuje otwarciową ofensywę. Galeria Ostrowiec wśród nowych lokalizacji
-
OBI obejmuje lokalizacje Praktikera, niebawem seria otwarć
-
Hotelarze na zakupach
-
Dekpol celuje w nowy rynek. Zbuduje kolejny hotel
-
State Street bierze cały biurowiec. To tylko zaostrza apetyt Ghelamco na Kraków
-
Motoryzacyjny gigant w nowej siedzibie
-
Atrium Centrum w nowej odsłonie
-
Hadley Dean: Za 20 lat Polska trafi do gospodarczej czołówki Europy
-
Focus Hotels mocno się rozpędza. Na starcie butikowy hotel w Sopocie, kolejne w przygotowaniu
-
Pierwsza w Polsce transakcja sprzedaży portfela parków handlowych sfinalizowana - portfolio HopStop sprzedane
-
1
Rondo Wiatraczna kompletuje najemców
-
2
Mohito pod nowym stołecznym adresem
-
3
Focus Park wzmacnia ofertę o elektromarket
-
4
LPP? Skanska? Tatry Mouintain Resort? IKEA? A może JP Morgan? Wybierz najlepszego inwestora!
-
5
Nowa odsłona salonów LPP w Plaza Rybnik
-
6
Chcemy być w stolicach świata mody
-
7
Last minute jest passe. Jak Polacy planują wakacje?
-
8
Nowe marki w Rybnik Plaza
-
9
Kolejny efekt zakazu handlu w niedziele? Odzieżowy potentat nie wyklucza próby renegocjacji czynszów
-
10
LPP na fali wzrostów