PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Duża strata Czerwonej Torebki w III kwartale

  • Autor: Propertynews.pl
  • 14 lis 2013 19:33

W trzecim kwartale 2013 roku skonsolidowane przychody spółki Czerwona Torebka ze sprzedaży osiągnęły poziom 49,4 mln złotych w porównaniu do 12,7 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 36,706 mln, czyli o ok 288 proc. Jednocześnie spółka wygenerowała stratę netto w wysokości 27,5 mln złotych.

REKLAMA

Narastająco po 9 miesiącach bieżącego roku całkowite przychody ze sprzedaży osiągnęły poziom 101,2 mln PLN i były o 50,8 mln (tj. 100,71 proc.) wyższe od przychodów zrealizowanych w analogicznym okresie poprzedniego roku. Czerwona Torebka jest na etapie istotnych inwestycji, w okresie sprawozdawczym dokonała przejęcia spółek: Merlin.pl S.A. i Małpka S.A., a także uruchamia własną sieć dyskontów. Te fakty mają niebagatelny wpływ na wykazane wyniki finansowe.

Wzrost przychodów w omawianym okresie to z jednej strony efekt wzrostu przychodów z tytułu wynajmu powierzchni handlowej, z drugiej zaś strony przychody dynamicznie rozwijającego się segmentu, jakim jest działalność handlowa.

Ze względu na istotne inwestycje, strata netto Grupy Czerwona Torebka wygenerowana w okresie 9 miesięcy 2013 roku wyniosła 27,5 mln zł, w porównaniu do zysku netto 19,7 mln zł w analogicznym okresie roku 2012.

- Chcemy zarządzać formatami handlowymi we wszystkich znaczących kanałach dystrybucji. W maju br. przejęliśmy spółkę Merlin.pl, zarządzającą wiodącym na naszym rynku sklepem internetowym, a we wrześniu sfinalizowaliśmy akwizycję sklepów typu convenience - Małpka Express. Pod koniec tego roku ruszymy z nową, autorską siecią dyskontowych sklepów ogólnospożywczo-przemysłowych - wyjaśnia Przemysław Schmidt, członek rady nadzorczej spółki Czerwona Torebka.

- Przejęcia pozwolą nam na zajęcie znaczącej pozycji w segmentach e-commerce i convenience, a rozwój własnego formatu handlowego również w segmencie dyskontów. - dodaje.

- Rozwojowi segmentu handlowego będzie towarzyszyło znaczne zapotrzebowanie na kapitał, ponieważ każdy z rozwijanych projektów jest na wczesnym etapie rozwoju - informuje Roland Czechmanowski, dyrektor finansowy spółki Czerwona Torebka.

- Nowe projekty będą finansowane poprzez kredyty inwestycyjne i leasingi pozyskiwane na poszczególne spółki celowe jak również niewykorzystane do tej pory limity kredytowe w spółkach celowych. Alternatywnym źródłem finansowania będzie sprzedaż obiektów tzw. „starego portfela" z segmentu deweloperskiego oraz sprzedaż wydzielonych lokali z pasaży Czerwona Torebka.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA