PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dynamiczny rozwój e-commerce

  • dlahandlu.pl
  • 27 mar 2015 08:15

Nic nie wskazuje, aby rynki najbardziej rozwinięte były bliskie poziomu nasycenia. Dynamika rozwoju polskiego e-commerce jest znaczna, gdyż przekracza 20%2, lecz w takich krajach jak Niemcy czy Wielka Brytania wskaźnik ten pozostaje od lat na prawie równie wysokim poziomie kilkunastu procent. Dlatego też można zakładać, że najbliższe lata będą stały nadal pod znakiem gwałtownego rozwoju handlu elektronicznego, gdyż końca jeszcze nie widać, nawet w krajach najbardziej rozwiniętych.

REKLAMA

Do europejskich liderów w e-handlu należą: Wielka Brytania, Niemcy i Francja. Są to rynki kilkunastokrotnie większe od polskiego (europejski lider, rynek e-commerce Wielkiej Brytanii jest wart ok. 40 mld £). Polska również wypada mniej korzystnie, jeśli spojrzeć na inne wskaźniki. Z pewnością pozytywne jest, że już co drugi Polak robi zakupy przez Internet, choć wartość tych zakupów jest stosunkowo jeszcze niska. Liderami pod tym względem są Szwecja, Wielka Brytania i USA (odpowiednio 67%, 71% i 55% populacji korzysta z e-handlu). Jeśli w Wielkiej Brytanii konsumenci rocznie średnio wydają ponad 1000 £ na zakupy w sieci (w USA i Niemczech jest to ok. 1100 £ i 950 £), to Polska pozostaje pod tym względem daleko w tyle (szacowana wartość to niecałe 200 £).1

Polski rynek e-commerce dynamicznie rozwija się w skali makro, poprzez coraz większą penetrację łączy internetowych w społeczeństwie (choć należy pamiętać, że tylko 77% polskich rodzin ma dostęp do Internetu), zwiększanie zaufania do e-zakupów, a także dalszy rozwój mobile oraz inwestycje sklepów tradycyjnych w platformy e-commercowe, oraz oczywiście powstawanie nowych sklepów stricte on-line'owych. Z takim tłem warto spojrzeć, które konkretne kategorie produktów stanowią główne koła zamachowe polskiego e-handlu.

Zgodnie z danymi SW PANEL3 najczęściej do e-koszyka wkładane są: buty i odzież (43,2% internautów); sprzęt elektroniczny (33,2%); prasa i książki (31,3%); kosmetyki (29%); sprzęt RTV i AGD (22,1%).

Przeczytaj więcej 


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA