PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dyrektor Intermarche odradza walkę cenową

  • Autor: dlahandlu.pl
  • 16 cze 2015 15:55

- W dłuższej perspektywie kontynuowanie przez sieci obecnej agresywnej polityki cenowej jest nie tylko nieopłacalne, ale i destruktywne dla branży - ocenia Daniel Prałat, dyrektor generalny Intermarche, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

REKLAMA

Prałat zauważa, że dzięki efektowi skali największe sieci mogą utrzymać czy nawet pogłębić zakres akcji promocyjnych, gdyż zawsze mają możliwość dokonywania zakupów taniej, niż sieci średniej wielkości. A jednak oprócz skali działania, znaczenie ma również struktura własności – sieciom notowanym na giełdzie (lub z niecierpliwymi udziałowcami) trudniej zaakceptować długotrwałe obniżenie zysków.

- Walka ceną jest najprostszą i najbardziej brutalną formą walki o konsumenta, ale to wojna, w której straty są zawsze większe niż korzyści - ocenia Prałat.

Według dyrektora generalnego Intermarche, kluczowym elementem zdobywania przewagi jest zdrowy balans pomiędzy budowaniem efektu skali w całej sieci, przy jednoczesnym dopasowywaniu oferty na szczeblu lokalnym.

- Kluczowe jest także budowanie wyróżników. To jednak ogromne wyzwanie – idealny wyróżnik to taki, który nie tylko przyciąga klienta, ale także pozwala wypracować na nim marżę i jest trudny do powielenia. Trzeba pamiętać, że musi to być coś, co daje realną wartość konsumentowi, a nie mało istotny, błyskotliwy dodatek, bo na dłuższą metę to nie działa - komentuje Prałat.

Dla sieci Intermarche wyróżnikami są produkty świeże, przede wszystkim mięsa i wędliny. Większość sklepów tej sieci (za wyjątkiem tych najmniejszych) ma rozbiór mięsa na miejscu oraz wędzarnie.

- Oczywiście są to rozwiązania kosztowne. Ale byliśmy pod tym względem pierwsi na rynku, udało nam się zdobyć niezbędny know-how, zbudować infrastrukturę i ugruntować te koncepty jako wyróżnik całej naszej sieci. I choć oczywiście rynek próbuje kopiować te pomysły, powielenie ich na dużą skalę będzie bardzo trudne do przeprowadzenia - podkreśla Prałat w komentarzu do raportu KPMG.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA