PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dyskont Czerwona Torebka szykuje się na podbój Warszawy

  • www.portalspozywczy.pl
  • 06 maj 2014 08:26

Dyskont Czerwona Torebka szykuje się na podbój Warszawy

- Mamy doskonale rozpoznaną bazę potencjalnych lokalizacji w Polsce. Mogę się nawet pokusić o stwierdzenie, że mamy najlepsze możliwości ekspansji w kraju. Potrafimy też dobrze selekcjonować te lokalizacje, które mają dobrą perspektywę wzrostu, bądź już stanowią bardzo dobre miejsce do handlu - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Paweł Ciszek, prezes zarządu spółki Czerwona Torebka.

REKLAMA

Najważniejszą kwestią w przypadku biznesu handlowego są lokalizacje. Czerwona Torebka ma odpowiednie grunty pod sklepy dyskontowe?

Nasza spółka przez ponad 20 lat funkcjonuje na rynku handlowym i komercyjnym. Mamy bardzo doświadczony zespół ludzi. Przez ten okres zbudowaliśmy ponad 30 tys. rekordów w postaci bazy lokalizacji pod projekty handlowe. Tworzyliśmy projekty takie jak Eurocash, Biedronka i Żabka. Dopiero w zeszłym roku zakończyliśmy po 18 latach kontrakt z firmą Jeronimo Martins, dla której świadczyliśmy usługi związane z rozwojem i ekspansją, pozyskując grunty pod rozwój sieci sklepów.

To pokazuje, że mamy doskonale rozpoznaną bazę potencjalnych lokalizacji w Polsce. Mogę się nawet pokusić o stwierdzenie, że mamy najlepsze możliwości ekspansji w kraju. Potrafimy też dobrze selekcjonować te lokalizacje, które mają dobrą perspektywę wzrostu, bądź już stanowią bardzo dobre miejsce do handlu.

Wcześniejszy kontrakt z Biedronką w pewien sposób uniemożliwiał nam wykorzystanie potencjału handlowego niektórych miejscowości. Nasycenie rynku Biedronkami eliminowały kolejne, blisko położone obok siebie lokalizacje, które teraz możemy wykorzystać pod własny projekt.

Nie boicie się tak bliskiej sąsiedztwa Biedronek?

Nie boimy się, ponieważ stawiamy na inne wyróżniki. Biedronka, Lidl czy Netto bazują w dużej mierze na produktach marki własnej. Może 10 proc. ich asortymentu to brandy rozpoznawalne. Z kolei my w Dyskontach Czerwona Torebka stawiamy tylko na markę rozpoznawalną. Nie ma tutaj konkurencji, klient może przyjść zarówno do Biedronki, jak i do nas po wybrane produkty, po których oczekuje jakości i gdzie ma dobrą cenę hurtową.

Gdzie dokładnie będą zlokalizowane Dyskonty Czerwona Torebka? Jakie lokalizacje preferujecie?

Lokalizacje w dużej mierze nie różnią się od tego, co prezentują konkurenci. Sami tworzyliśmy pewne standardy, więc wiemy, do czego zmierzać. Są to miasta o potencjale około 10 tys. mieszkańców przypadającym na jeden sklep. Wspomniane 10 tys. to nie jest jednak bariera ekspansji, to pewien wyznacznik. Są miasta, które mają mniejszą liczbę mieszkańców, ale mają ościenne gminy i są perspektywiczne, posiadają wysoką siłę nabywczą, więc tam również będziemy inwestować. Podchodzimy do każdego przypadku bardzo indywidualnie. Jest wiele dodatkowych czynników, które bierzemy pod uwagę przy podjęciu decyzji. Obecnie posiadamy ponad 100 podpisanych umów najmu na różnym etapie realizacji inwestycji. Plany ekspansji w ciągu najbliższego okresu sięgną ponad 150 otwarć rocznie, wynika to z doświadczenia we wcześniejszych projektach.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA