PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dyskont i supermarket w jednej galerii. Jak połączyć żywioły?

  • Autor: Cezary Szczepański
  • 03 lis 2015 15:03

Dyskont i supermarket w jednej galerii. Jak połączyć żywioły? Galeria Sfera

Galeria Sfera wykorzystała dwa budynki dla dwóch operatorów: sieci dyskontowej i supermarketu. O efektach tego rozwiązania z Propertynews.pl rozmawia Ireneusz Hendel, członek zarządu Galerii Sfera.

REKLAMA

- Galeria Sfera jest śródmiejskim obiektem składającym się z dwóch budynków połączonych łącznikiem. Każdy z nich posiada odrębny parking. Pojawienie się dwóch operatorów spożywczych było odpowiedzią na potrzeby lokalnego klienta - tłumaczy Ireneusz Hendel.

Jak zauważa przedstawiciel obiektu, otwarcie dwóch sklepów było możliwe m.in. dzięki podziałowi galerii na dwie części. - Każdy ze sklepów obsługuje klientów w innych budynkach. Pomiędzy sklepami jest około 500 m odległości, dzięki czemu operatorzy nie odczuwają wzajemnego oddziaływania - dodaje Hendel.

Jak zaznacza,  oba sklepy - zarówno Piotr i Paweł, jak i Biedronka - posiadają zdecydowanie różny asortyment. - Pozwala to goszczącym u nas klientom na dokonanie zakupów spożywczych dostosowanych do swoich potrzeb asortymentowych oraz możliwości cenowych - zaznacza.

Sama galeria nie odczuwa przy tym konkurencji obu formatów. - Konkurencyjne otoczenie obu operatorów spożywczych wynika z położenia Galerii Sfera w śródmieściu – przestrzeni miasta, w której działają także inne sklepy spożywcze różnych formatów. Dla klientów naszej galerii dwa tak różne formaty sklepów spożywczych stanowią atrakcyjne wzbogacenie oferty handlowej - dodaje członek zarządu Galerii Sfera.

Obiekt ma na to twarde dowody wynikające z analizy zachowań klientów. - W łączniku pomiędzy budynkami nie zaobserwowaliśmy klientów, którzy po dokonaniu zakupów w Biedronce przechodziliby do Galerii II. To samo dotyczy współodwiedzania Galerii I po dokonaniu zakupów w supermarkecie Piotr i Paweł - komentuje.

Taki charakter obiektu w Bielsku-Białej jest jednak unikalny. Dlatego Ireneusz Handel wskazuje na czynnik, który może mieć znaczenie przy komercjalizacji innych galerii. - Bardzo ważnym aspektem w ramach komercjalizacji galerii handlowej jest równomierne rozłożenie akcentów funkcjonalnych dla klientów w przestrzeni obiektu - tłumaczy.

Galeria Sfera wykorzystała dwa budynki dla dwóch operatorów. - Niewątpliwie przyczynia się to do dalszego wzrostu dwóch najważniejszych wskaźników w obiekcie handlowym: odwiedzalności i obrotów - podsumowuje.

Galeria Sfera w Bielsku-Białej to jedna z największych galerii handlowych na południu Polski. Otwarty w 2001 roku obiekt jest jednym z pierwszych w Polsce projektów rewitalizacyjnych zrealizowanych w dużej skali. Obecnie toczy się proces przejęcia obiektu - globalna firma CBRE Global Investors wyraziła swoje zainteresowanie akwizycją.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA