PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dyskonty mogą zyskać 5-procentowy wzrost sprzedaży dzięki kampaniom reklamowym

  • dlahandlu.pl
  • 08 kwi 2014 16:37

Sieci handlowe chcąc dotrzeć do konsumentów z komunikatem marketingowym muszą korzystać z coraz większej liczby kanałów komunikacji. Przynosi to jednak wymierne efekty. Bartosz Osiński z GfK Polonia przedstawia wyniki kampanii reklamowych w radiu i telewizji dla trzech kanałów dystrybucji: dyskontu, hipermarketu i sieci typu convenience.

REKLAMA

Budżety kampanii wyniosły: dyskont- 52mln zł, hipermarket - 41,8 mln zł oraz sieć convenience - 28,2 mln zł. Monitorowane kampanie miały miejsce w 4 kwartale 2013 roku.

Jak wynika z przeprowadzonych porównań i analiz przy niewielkiej liczbie kontaktów z kampanią widownie obu mediów (radia i telewizji) prawie w całości pokrywały się, unikalny zasięg radia wahał się między 3 proc. dla hipermarketu i sieci convenience a 5 proc. dla dyskontu, natomiast przy większej liczbie kontaktów unikalny zasięg radia wzrastał do 7 proc. w przypadku convenience, 8 proc. dla kampanii hipermarketu i aż 10 proc. dla dyskontu. Kolejne analizy pozwoliły na wyodrębnienie i zweryfikowanie w obrębie każdego z kanałów tej części sprzedaży, która została wygenerowana dzięki kampanii. W przypadku hipermarketu ta część była najmniejsza i wyniosła 3 proc. (w tym 71 proc. przyniosła kampania w TV, a 29 proc. kampania radiowa), w przypadku dyskontu kampania reklamowa dała 5 proc. sprzedaży (43 proc. kampania w TV, 57 proc. radiowa), natomiast najwyższy udział w sprzedaży, bo aż 15-procentowy, miała kampania dla sieci convenience (w rozbiciu na media: 67 proc. TV, 33 proc. radio). Pozostałe analizowane czynniki wpływające na sprzedaż to lojalność konsumentów oraz inne czynniki związane z zarządzaniem kategoriami produktowymi.

Najwyższe wartości ROI kampanii, liczone wg wielkości sprzedaży wygenerowanej dzięki kampanii względem cennikowego kosztu kampanii, osiągnięto w przypadku sieci dyskontowej (ROI kampanii 6,76), natomiast zdecydowanie niższe wartości osiągnęła kampanii w pozostałych dwóch przypadkach, tzn. hipermarketu (1,86) oraz sieci convenience (1,54). Zgoła odwrotną kolejność zaobserwowano analizując efektywność kampanii z punktu widzenia przyrostu liczby nowych klientów oraz ich lojalności. Okazuje się bowiem, iż w tym zakresie najwyższe wskaźniki osiągnięto w przypadku sieci convenience (35 proc. nowych klientów w skali miesiąca; 33 proc. z nich pozyskanych dzięki kampanii; 3,4 proc. z nich zostało klientami lojalnymi). W przypadku dwóch pozostałych analizowanych kanałów dystrybucji uzyskane wskaźniki dla monitorowanej kampanii reklamowej były na znacznie niższych poziomach.

MEP, czyli Media Efficiency Panel GfK Polonia to jednoźródłowy pomiar konsumpcji mediów: internetu, telewizji, prasy i radia połączony z rejestracja i analiza faktycznych zakupów FMCG dokonywanych przez polskich konsumentów. Podstawą (próbą) badania jest prowadzony przez instytut GfK Polonia od 20 lat panel 8 tysięcy polskich gospodarstw domowych obejmujący łącznie 15 tysięcy osób, codziennie zbierających i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG, AGD RTV i produktów OTC. Połączenie jednoźródłowych danych mediowych z informacjami na temat rzeczywistej aktywności kupujących konsumentów pozwala marketerom na efektywniejsze planowanie cross-mediowych kampanii reklamowych. Grupy docelowe kampanii reklamowych mogą być definiowane nie tylko ze względu na dane demograficzne, ale przede wszystkim wszelkie zmienne zakupowe - np. heavy buyers wśród mieszkańców miast w wieku 20-35 lat.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.