PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dyskonty pożrą markety

  • Autor: PropertyNews
  • 20 lis 2017 14:25

Dyskonty pożrą markety fot.mat.pras.

Eksperci z Kantar Worldpanel Winning Omnichannel przewidują, że w ciągu 5 lat udział  marketów w sprzedaży FMCG będzie spadał na rzecz dyskontów. - Przed szereg wychodzi „nowa gwardia”: e-commerce i dyskonty, pożerające handel wielkopowierzchniowy dzięki obietnicom wygody i niskich cen – mówi Stéphane Roger, dyrektor ds. konsumentów i detalu w Kantar Worldpanel.

REKLAMA

Eksperci przewidują, że w ujęciu makro sprzedaż detaliczna produktów FMCG w super- i hipermarketach będzie w długofalowej perspektywie stopniowo spadać. Choć głównym beneficjentem tych zmian ma być handel internetowy, pozycję umocnią też dyskonty i formaty tradycyjne. Duże sieci marketów starają się temu przeciwdziałać, eksperymentując z modyfikacjami konceptu.

Jak wynika z rocznego raportu Kantar Worldpanel Winning Omnichannel na temat kanałów sprzedaży FMCG, światowa wartość handlu tego typu produktami w super- i hipermarketach wzrosła r/r o zaledwie 0,7 proc., podczas gdy online i w dyskontach zwiększyła się - odpowiednio - o 26 i 5,1 proc. W ujęciu całościowym udział marketów w rynku spadł w związku z tym z 53,2 do 52 proc. Eksperci przewidują, że trend ten utrzyma się przez kolejne pięć lat i w 2021 detaliczne sklepy wielkopowierzchniowe z szerokim asortymentem będą odpowiedzialne w skali globu za mniej niż połowę handlu FMCG. – Kanały, które od lat dominowały w sektorze FMCG są w odwrocie - mówi Stéphane Roger, dyrektor ds. konsumentów i detalu w Kantar Worldpanel.  Co ciekawe, z zawieruchy obronną ręką wyjść mają sklepy convenience oraz tradycyjne – utrzymają swój dotychczasowy udział w rynku. Właściciele dużych sieci marketów nie przechodzą obok tych doniesień obojętnie. Z Europy Zachodniej płyną wieści o wdrażanych przez poszczególne marki programach modyfikacji konceptu, który ma pomóc uniknąć spadków sprzedaży. Jednym z przykładów jest realizowany przez jednego z największych graczy sektora FMCG na rynku niemieckim eksperymentalny program Rewe 2020.

Zmiany w supermarketach

Grupa Rewe to wywodząca się z Niemiec kooperatywa zakupowa, skupiająca zarówno zarządzane centralnie sklepy wielkopowierzchniowe, jak i placówki prowadzone przez niezależnych detalistów. W skład grupy wchodzi kilkanaście różnych marek, flagową jest jednak supermarket Rewe. Działająca w kraju naszych zachodnich sąsiadów sieć liczy 3,3 tys. sklepów. W kilku z nich w 2016 roku ruszył pilotażowy program Rewe 2020, mający pomóc przygotować placówki giganta na wyzwania przyszłości. W sklepach eksperymentuje się z wplataniem w typową tkankę marketu rozwiązań charakterystycznych dla innych kanałów – tak, by utrzymać zainteresowanie klientów mimo zachodzących na rynku zmian. – Ewolucję wyposażenia supermarketów obserwujemy także na polskim rynku – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail Trilux Polska. – Ich właściciele coraz chętniej sięgają po specjalistyczne, designerskie oprawy Led dla handlu, kojarzone dotychczas przede wszystkim z delikatesami i segmentem premium – tłumaczy. Słowa-klucze programu Rewe 2020 to „świeżość”, „lokalna produkcja”, „wygoda” i… „wino”. W wytypowanych placówkach, różniących się lokalizacją i metrażem, testuje się wiele różnych wariantów wystroju, układu i wyposażenia – tak, by wybrać do wdrożenia na masową skalę te najlepiej rokujące. Realizowane rozwiązania obejmują między innymi hasła takie jak: „sąsiedzkie targowisko”, „strefa convenience” oraz nowe typy lad, regałów, kas i ekspozytorów. Przyjrzeliśmy się jednaj z objętych programem placówek, mieszczącej się w Weil am Rhein.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU Partner serwisu - Arrowhead Partner serwisu - EPP Partner serwisu - Polska Rada Centrów Handlowych

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA