PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dyskonty pożrą markety

  • Autor: PropertyNews
  • 20 lis 2017 14:25

Dyskonty pożrą markety fot.mat.pras.

Eksperci z Kantar Worldpanel Winning Omnichannel przewidują, że w ciągu 5 lat udział  marketów w sprzedaży FMCG będzie spadał na rzecz dyskontów. - Przed szereg wychodzi „nowa gwardia”: e-commerce i dyskonty, pożerające handel wielkopowierzchniowy dzięki obietnicom wygody i niskich cen – mówi Stéphane Roger, dyrektor ds. konsumentów i detalu w Kantar Worldpanel.

REKLAMA

Eksperci przewidują, że w ujęciu makro sprzedaż detaliczna produktów FMCG w super- i hipermarketach będzie w długofalowej perspektywie stopniowo spadać. Choć głównym beneficjentem tych zmian ma być handel internetowy, pozycję umocnią też dyskonty i formaty tradycyjne. Duże sieci marketów starają się temu przeciwdziałać, eksperymentując z modyfikacjami konceptu.

Jak wynika z rocznego raportu Kantar Worldpanel Winning Omnichannel na temat kanałów sprzedaży FMCG, światowa wartość handlu tego typu produktami w super- i hipermarketach wzrosła r/r o zaledwie 0,7 proc., podczas gdy online i w dyskontach zwiększyła się - odpowiednio - o 26 i 5,1 proc. W ujęciu całościowym udział marketów w rynku spadł w związku z tym z 53,2 do 52 proc. Eksperci przewidują, że trend ten utrzyma się przez kolejne pięć lat i w 2021 detaliczne sklepy wielkopowierzchniowe z szerokim asortymentem będą odpowiedzialne w skali globu za mniej niż połowę handlu FMCG. – Kanały, które od lat dominowały w sektorze FMCG są w odwrocie - mówi Stéphane Roger, dyrektor ds. konsumentów i detalu w Kantar Worldpanel.  Co ciekawe, z zawieruchy obronną ręką wyjść mają sklepy convenience oraz tradycyjne – utrzymają swój dotychczasowy udział w rynku. Właściciele dużych sieci marketów nie przechodzą obok tych doniesień obojętnie. Z Europy Zachodniej płyną wieści o wdrażanych przez poszczególne marki programach modyfikacji konceptu, który ma pomóc uniknąć spadków sprzedaży. Jednym z przykładów jest realizowany przez jednego z największych graczy sektora FMCG na rynku niemieckim eksperymentalny program Rewe 2020.

Zmiany w supermarketach

Grupa Rewe to wywodząca się z Niemiec kooperatywa zakupowa, skupiająca zarówno zarządzane centralnie sklepy wielkopowierzchniowe, jak i placówki prowadzone przez niezależnych detalistów. W skład grupy wchodzi kilkanaście różnych marek, flagową jest jednak supermarket Rewe. Działająca w kraju naszych zachodnich sąsiadów sieć liczy 3,3 tys. sklepów. W kilku z nich w 2016 roku ruszył pilotażowy program Rewe 2020, mający pomóc przygotować placówki giganta na wyzwania przyszłości. W sklepach eksperymentuje się z wplataniem w typową tkankę marketu rozwiązań charakterystycznych dla innych kanałów – tak, by utrzymać zainteresowanie klientów mimo zachodzących na rynku zmian. – Ewolucję wyposażenia supermarketów obserwujemy także na polskim rynku – mówi Filip Gabryelczyk, menedżer sprzedaży segmentu retail Trilux Polska. – Ich właściciele coraz chętniej sięgają po specjalistyczne, designerskie oprawy Led dla handlu, kojarzone dotychczas przede wszystkim z delikatesami i segmentem premium – tłumaczy. Słowa-klucze programu Rewe 2020 to „świeżość”, „lokalna produkcja”, „wygoda” i… „wino”. W wytypowanych placówkach, różniących się lokalizacją i metrażem, testuje się wiele różnych wariantów wystroju, układu i wyposażenia – tak, by wybrać do wdrożenia na masową skalę te najlepiej rokujące. Realizowane rozwiązania obejmują między innymi hasła takie jak: „sąsiedzkie targowisko”, „strefa convenience” oraz nowe typy lad, regałów, kas i ekspozytorów. Przyjrzeliśmy się jednaj z objętych programem placówek, mieszczącej się w Weil am Rhein.

  • 1
  • 2

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.