PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dyskonty walczą o rynek kosmetyczny

  • Autor: Rzeczpospolita
  • 22 kwi 2014 09:22

Do walki o zakupy kosmetyczne Polaków włączyły się już na dobre
 dyskonty. Dla producentów to wyzwanie, bo sieci konkurują głównie promocjami - informuje „Rzeczpospolita".

REKLAMA

Co łączy takie marki kosmetyczne jak L'Oreal, Old Spice, Dove, Palmolive, Soraya i AA? To, że można je było kupić w ubiegłorocznych akcjach promocyjnych w sklepach dyskontowych Biedronka albo Lidl.

Dyskonty najpierw mocno ustawiły się na pozycji lidera ogólnospożywczego handlu, a teraz dalej umacniają się i rozbudowują ofertę kolejnych produktów. Ostatnio na celowniku znalazły się kosmetyki - przede wszystkim marki własne, ale też polskie i zagraniczne marki oferowane również w drogeriach.

Joanna Popławska, prezes Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i wiceprezes ds. produkcji w Oriflame Cosmetics mówi o zmianie struktury rynku. Wskazuje, że w sprzedaży kosmetyków, podobnie jak w innych sektorach FMCG rośnie rola marek własnych sieci handlowych, w tym dyskontów, które zdobywają coraz większy udział w sprzedaży.

W 2013 roku sprzedaż kosmetyków w supermarketach, w tym w dyskontach, wyniosła 1,5 miliardów złotych. Udział tej kategorii sklepów w sprzedaży kosmetyków wzrósł w ubiegłym roku do prawie 19 proc.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA