PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

Dzieci odpowiedzialne za decyzje zakupowe rodziców

  • dlahandlu.pl
  • 29 maj 2013 15:36

Jak wynika z badania Polskiego Programu Jakość Obsługi, dzieci mają realny wpływ na decyzje zakupowe, jakie podejmuje rodzina. Niemal wszyscy ankietowani (96,4 proc.) uznali, że zdanie dzieci jest uwzględniane podczas zakupów. 75% respondentów uznało ten wpływ za duży lub średni. Tylko niecałe 4 proc. Polaków uważa, że dzieci nie mają żadnego wpływu na wybór produktów dla rodziny. Ponad połowa respondentów przyznała, że dzieci mają nawet wpływ na wybór sklepu, w którym rodzina robi zakupy.

REKLAMA

Badanie Polskiego Programu Jakość Obsługi pokazuje także, że im starsze dziecko, tym silniejszy jest jego wpływ na decyzje zakupowe rodziców. Respondenci tłumaczą, że większe dzieci mają często znacznie szerszą wiedzę niż rodzice na temat najnowszych produktów na rynku - dotyczy to w szczególności np. telefonów, sprzętu RTV. Preferencje małych dzieci (do 3 lat) zdaniem ankietowanych nie są uwzględniane przez rodziców w dużym stopniu - to oni bowiem decydują, co dla ich pociechy będzie najlepsze. Jednocześnie ankietowani zwrócili uwagę na fakt, że małe dzieci mają swoją tajną broń w „walce" z rodzicami. To emocje. Śliczny uśmiech, słodkie oczy czy drobny komplement mogą zdziałać cuda. Skuteczny jest także krzyk, płacz i tupanie nogami, czyli wymuszanie zakupu tego, czego „tu i teraz" chcą dzieci. Zdaniem socjologów rodzice często w takich sytuacjach stają się całkowicie bezradni, co sprzyja podejmowaniu nieprzemyślanych decyzji.

Z badania Polskiego Programu Jakość Obsługi wynika, że dzieci mają największy wpływ na wybór tych produktów, z których same będą później korzystać - są to zabawki i żywność (przede wszystkim słodycze). Rodzice uwzględniają także zdanie dzieci przy zakupie ubranek i gier komputerowych. Respondenci podkreślają, że dzieci dysponują także dużą siłą perswazji odnośnie sposobu spędzania wolnego czasu, ustalając nierzadko harmonogram dnia całej rodziny.

Badanie zostało przeprowadzone przez Polski Program Jakość Obsługi w maju 2013 roku, za pomocą kwestionariusza on-line, na próbie 1.830 dorosłych respondentów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA