PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-commerce coraz silniej wpływa na magazyny

  • dlahandlu.pl
  • 18 sie 2015 11:29

Rodzimy Kowalski przeprowadza rocznie dwie transakcje w sieci, prawie 10 razy mniej niz statystyczny Smith, ale jak przewidują analitycy z BNP Paribas Real Estate Poland w raporcie E-handel a rynek magazynowy w Polsce, trend wzrostowy utrzyma się w kolejnych latach i znacząco wpłynie na sektor powierzchni handlowych jak i magazynowych.

REKLAMA

Dynamika wzrostu wartości rynku sprzedaży internetowej w latach 2009–2014 wzrastała między 15 a 30 proc. rocznie. W zależności od źródła informacji obroty handlu elektronicznego w Polsce szacowane są na 2,5-4% procent całkowitej sprzedaży. To nadal daleko za krajami takimi jak np. Wielka Brytania – 13,2%, Niemcy – 10% czy Norwegia – 9,1%. Ministerstwo Gospodarki szacuje, że do 2018 udział ten wzrośnie w Polsce do 9,0%.

Z danych Ecommerce Europe wynika, że średni koszyk zakupów internetowych w Polsce równa się €539, co stanowi jedynie 43% średniej unijnej, która wynosi €1 243.

W związku z rozwojem e-handlu zmieniają się modele dystrybucji, skraca się czas dotarcia jak również rozszerza się paleta usług dodatkowych. Według szacunków, e-handel generuje łącznie 10-15% całkowitego popytu na nowoczesne powierzchnie magazynowe rocznie. BNP Paribas Real Estate Poland przewiduje, iż w średnioterminowej perspektywie udział tego sektora wzrośnie do 20%.

- E-handel, oprócz zaawansowanych  technologicznie usług, wymaga też odpowiedniej lokalizacji, umożliwiającej szybkie dotarcie do klienta, jak i specyfikacji technicznej magazynu.  Optymalnym rozwiązaniem do obsługi sklepów internetowych są magazyny typu "cross-dock", które bardziej niż funkcję składową pełnią funkcję przeładunkową.  W magazynie tego rodzaju duże dostawy obsługiwane są przez doki dostosowane do TIR-ów, a wysyłka towarów odbywa się przez mniejsze doki dla małych samochodów dostawczych - mówi Anna Staniszewska, dyrektor działu analiz rynkowych i doradztwa, BNP Paribas Real Estate Poland.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA