PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-commerce czeka na wzrosty

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • 03 cze 2015 13:33

- Udział rynku e-commerce w handlu spożywczym w Polsce to na razie zaledwie 0,2 proc. Tymczasem na niektórych rynkach Europy Zachodniej mamy do czynienia z penetracją kanału internetowego rzędu 5-8 proc - tłumaczy Nicolas Jedraszak, prezes Frisco.pl, w komentarzu do raportu KPMG "Na rozdrożu. Wyzwania i priorytety sieci spożywczych w Polsce".

REKLAMA

Jak zauważa Jedraszak, trendy konsumenckie zdecydowanie sprzyjają rozwojowi e-commerce. Polacy coraz chętniej robią zakupy w sieci, co więcej, nie kupują za tym pośrednictwem już tylko książek czy elektroniki, lecz również towary wymagające większego zaufania do sprzedawcy, jak ubrania czy artykuły spożywcze.

- Do tego pojawia się coraz bardziej wyraźne oczekiwanie wygody i szybkości zakupów, bo konsumenci dochodzą do przekonania, że wolą jednak przeznaczać swój prywatny czas na inne sprawy, na przykład na życie rodzinne bądź sport. A trudno mówić o większej wygodzie niż w przypadku sklepu internetowego, w którym zakupy można zrobić nawet w kilka minut, a całą pracę związaną ze skompletowaniem i dostarczeniem zamówienia wykonuje za klienta pracownik sklepu - mówi Jedraszak.

Prezes Frisco.pl zastrzega jednak, że dużo pozostaje do zrobienia po stronie detalistów. Na dojrzałych rynkach e-commerce, takich jak brytyjskim czy francuskim, zjawiskiem jakie można zaobserwować jest nie tylko wysoki wolumen sprzedaży, lecz również innowacyjne rozwiązania związane z realizacją i dostarczaniem zamówień, np. odbiorem przez nabywcę w punkcie czy dostawą zakupów w kilka godzin od zamówienia.

- To efekt tego, że największe sieci detaliczne potraktowały internet jako strategiczny kanał sprzedaży i zainwestowały w ten kierunek rozwoju znaczące środki finansowe. Z kolei w Polsce główne sieci traktują kanał internetowy w zasadzie jako dodatek do sklepów fizycznych - zaznacza Jedraszak.

Ważną rolę do odegrania w polskim e-handlu do odegrania mają jednak nie tylko tradycyjni detaliści, lecz także podmioty zajmujące się tylko i wyłącznie sprzedażą przez internet - czyli m.in. Frisco.pl. Analogiczne firmy działają także na rynkach rozwiniętych.

- Internetowy rynek spożywczy jest wyjątkowym, trudnym rynkiem, wymagającym od sklepu pełnej koncentracji na efektywności operacyjnej i jakości świadczonej usługi, a to tego typu gracze z definicji robią najlepiej - zauważa prezes Frisco.pl.

Jak dodaje Jedraszak, konsumenta trzeba przekonać do przełamania oporu przed pierwszym zamówieniem, a później umieć utrzymać jego zaufanie przy wszystkich kolejnych zamówieniach. Każde potknięcie po drodze - przykładowo dostarczenie niekompletnego zamówienia - powoduje automatyczną utratę zaufania.

- Nagrodą dla dobrze prowadzonego sklepu internetowego jest jednak lojalność klienta i wysokie wartości koszyków, czyli coś, co tradycyjne sieci detaliczne w dużym stopniu utraciły - podsumowuje Jedraszak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.