PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-commerce nie może zapomnieć o kurierach

  • Autor: Propertynews.pl
  • 05 sie 2015 11:27

E-commerce nie może zapomnieć o kurierach Fot. Fotolia

Dostawa towaru kurierem motywuje polskich internautów do zakupów w sieci. Tę formę dostarczenia przesyłki wybiera 61 proc. kupujących online. To także najpopularniejszy wśród polskich e-konsumentów sposób zwrotu towaru.

REKLAMA

Jak wynika z raportu jako formę dostawy niemal trzykrotnie więcej e-konsumentów wybiera przesyłkę kurierską (61 proc.) niż pocztową (21 proc.).

Badanie przygotowane przez Gemiusa dla Izby Gospodarki Elektronicznej pokazało też, że w porównaniu do kobiet mężczyźni wyraźnie częściej wybierają dostawę zakupionych towarów kurierem do domu lub miejsca pracy. Z kolei panie nieznacznie częściej w porównaniu do panów decydują się na wybór bezpośredniej dostawy za pomocą poczty.

– Dostawa kurierem to forma transportu, która jest bardzo silnie powiązana ze współczesną branżą e-commerce. Elastyczne godziny dostawy, zapowiedziana wizyta kuriera czy sposób, w jaki klient zostanie obsłużony kształtują jego doświadczenia zakupowe na temat sklepu. Często to właśnie one wpływają na decyzję o powrocie i kolejnych zakupach. Z tego powodu tak istotne jest aby z jednej strony zaoferować klientowi jego ulubioną formę dostawy, z drugiej strony jednak koniecznie jest posiadanie niezawodnego partnera w biznesie – tłumaczy Patrycja Sass-Staniszewska, członek zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej.

Jak się okazuje, formy zwrotu oferowane przez e-sklep mają duży wpływ na decyzje zakupowe polskich konsumentów. Niemal co drugi badany chętniej dokona zakupu, jeśli ma możliwość bezpłatnego odesłania towaru kurierem (45 proc.) lub pocztą (39 proc.). Jedna trzecia ankietowanych (35 proc.) wskazuje też, że do zakupów w sieci zachęciłby ich dłuższy od standardowego (14 dni) okres, kiedy można oddać zakupiony towar.

– Wygodna forma dostawy i zwrotu towaru, coraz częściej staje się czynnikiem decydującym przy wyborze sklepu internetowego. Dlatego z perspektywy e-sklepu warto zainwestować w rozwój tego obszaru, tak aby kupujący mógł dokonać wyboru spośród form dostawy/zwrotu najlepiej dopasowanych do jego potrzeb – komentuje Katarzyna Binert z firmy Gemius.

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA