PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-commerce opłaca się nawet, gdy nie przynosi zysków

  • www.portalspozywczy.pl
  • 10 mar 2015 17:10

Nie wszystkie spośród największych w Polsce sieci handlowych prowadzą sprzedaż żywności przez internet. Własnego e-sklepu wciąż nie posiadają m.in. Carrefour czy Biedronka. Powszechnie wiadomo, że choć e-sprzedaż generuje z roku na rok coraz większe przychody, to i tak sieci handlowe w większości przypadków dopłacają do obecności w tym kanale. Jak przekonuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, obecność w e-commerce opłaca się jednak sieciom handlowym nawet wówczas, gdy nie generuje zysku.

REKLAMA

- Postrzeganie rozwoju e-commerce jako osobnego bytu w stosunku do sklepu stacjonarnego jest z gruntu niepoprawne. Sieci handlowe muszą dostosować się do konsumenta, który dokonuje u nich zakupów i dawać mu te kanały komunikacji i sprzedaży, których on od nich oczekuje. Wiele badań przeprowadzonych w USA w branży retail udowodniło, że tam, gdzie mamy do czynienia z multichannelingiem, spółki jako całe rosną wartościowo. Tam, gdzie tego nie ma, wartość firm maleje. Jest też mnóstwo dowodów na to, że konsument, który kupuje wielokanałowo, wydaje w sieci generalnie więcej pieniędzy. Z liczbami się nie dyskutuje - tłumaczy Justyna Skorupska.

Jak zauważa przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, jednym z najczęstszych błędów, popełnianych już u podstaw, jest rozdzielanie biznesu e-commerce od pozostałych. - Trzeba patrzeć na synergie różnych kanałów sprzedaży i na rozwój całego przedsiębiorstwa i raczej zastanowić się nad tym, co będzie za 2-3 lata, jeżeli my tego kanału e-commerce nie będziemy mieli. Czyli ilu klientów stracimy, ilu od nas odejdzie do konkurencji, bo zechce kupić coś za pomocą internetu - uważa Skorupska.

Czytaj więcej: Obecność w e-commerce opłaca się nawet, gdy nie przynosi zysków Podobał się artykuł? Podziel się!

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2017

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.