PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-commerce opłaca się nawet, gdy nie przynosi zysków

  • www.portalspozywczy.pl
  • 10 mar 2015 17:10

Nie wszystkie spośród największych w Polsce sieci handlowych prowadzą sprzedaż żywności przez internet. Własnego e-sklepu wciąż nie posiadają m.in. Carrefour czy Biedronka. Powszechnie wiadomo, że choć e-sprzedaż generuje z roku na rok coraz większe przychody, to i tak sieci handlowe w większości przypadków dopłacają do obecności w tym kanale. Jak przekonuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Justyna Skorupska, przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, obecność w e-commerce opłaca się jednak sieciom handlowym nawet wówczas, gdy nie generuje zysku.

REKLAMA

- Postrzeganie rozwoju e-commerce jako osobnego bytu w stosunku do sklepu stacjonarnego jest z gruntu niepoprawne. Sieci handlowe muszą dostosować się do konsumenta, który dokonuje u nich zakupów i dawać mu te kanały komunikacji i sprzedaży, których on od nich oczekuje. Wiele badań przeprowadzonych w USA w branży retail udowodniło, że tam, gdzie mamy do czynienia z multichannelingiem, spółki jako całe rosną wartościowo. Tam, gdzie tego nie ma, wartość firm maleje. Jest też mnóstwo dowodów na to, że konsument, który kupuje wielokanałowo, wydaje w sieci generalnie więcej pieniędzy. Z liczbami się nie dyskutuje - tłumaczy Justyna Skorupska.

Jak zauważa przewodnicząca Rady Izby Gospodarki Elektronicznej, jednym z najczęstszych błędów, popełnianych już u podstaw, jest rozdzielanie biznesu e-commerce od pozostałych. - Trzeba patrzeć na synergie różnych kanałów sprzedaży i na rozwój całego przedsiębiorstwa i raczej zastanowić się nad tym, co będzie za 2-3 lata, jeżeli my tego kanału e-commerce nie będziemy mieli. Czyli ilu klientów stracimy, ilu od nas odejdzie do konkurencji, bo zechce kupić coś za pomocą internetu - uważa Skorupska.

Czytaj więcej: Obecność w e-commerce opłaca się nawet, gdy nie przynosi zysków


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA