PARTNERZY PORTALU
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

E-commerce rezygnuje z plastiku

E-commerce rezygnuje z plastiku
Fot. Shutterstock
  • Autor: PAP
  • Dodano: 17 cze 2019 08:27

Coraz więcej sklepów internetowych rezygnuje z foliowych opakowań i wypełnień kartonów – pisze poniedziałkowa "Rzeczpospolita", zwracając uwagę, że niektóre dobrowolnie wprowadzane rozwiązania idą dalej niż unijne wymogi.

"Po sklepach stacjonarnych również sprzedawcy internetowi walczą z nadmiarem plastiku. Nie tylko w formie narzucanej unijną dyrektywą, wiele wdrożeń sięga znacznie dalej, niż wymogi prawne" - podkreśliła "Rz".

Gazeta cytuje przedstawiciela firmy Zalando, który informuje o zamianie plastikowych toreb, w które pakuje się kosmetyki do wysyłki, na papierowe. Ma to zmniejszyć zużycie tworzyw sztucznych, które nie nadają się do recyklingu, o 626 ton w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Polska firma LPP zapewnia, że produkty sprzedawane pod markami Reserved i Mohito są wysyłane wyłącznie w opakowaniach z makulatury a kartony mogą być wykorzystywane powtórnie.

O uwzględnieniu wymogów ochrony środowiska i redukcji materiałów opakowaniowych mówi także przedstawiciel sieci Lidl; Carrefour informuje o stosowaniu wyłącznie plastiku z recyklingu i papieru, zapowiadając dalsze zmiany; wprowadzenie rozwiązań redukujących ilość plastiku w opakowaniach zapowiada także Frisco.pl.

Według WWF, unijna dyrektywa zakazująca plastikowych produktów jednorazowych "wymusi pewne zmiany także na firmach kurierskich oraz sklepach internetowych, niemniej problem z plastikiem wykorzystywanym w paczkach jest duży", przy czym kartony można wypełniać papierem lub innymi surowcami.

WSZYSTKIE KOMENTARZE (4)

  • Marta 2019-06-19 13:40:28
    Wszystko idzie w dobrym kierunku. Duży plus dla firm za wszystkie działania w stronę eko. Liczę, że inne firmy wezmą z nich przykład. Czasem dramat jak się widzi ile tego plastiku nam wszędzie niektórzy wpychają.
  • judy 2019-06-19 14:12:54
    Bardzo dobrze, zamawiam rzeczy przez Internet i zdecydowanie wolę dostać je w papierze, a ciuchy jak biorę w Mohito to mam torby wielokrotnego użytku.
  • Kasiel 2019-06-25 22:42:16
    Bardzo dobrze, że polski marki też idą stronę eko. Każda zmiana w dobrym kierunku jest godna pochwaleni.
  • paslysz 2019-06-30 18:29:24
    Super, każdy z tych sklepów zasługuje na uznanie. Mam nadzieję, że w przyszłości to będzie normalne, ale teraz jak najbardziej trzeba pochwalić.
ZOBACZ WSZYSTKIE KOMENTARZE

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.174.43.27
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin serwisu

REKOMENDOWANE DLA CIEBIE

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.