PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-commerce wciąż na topie

  • Autor: Propertynews.pl
  • 01 wrz 2015 13:33

Sektor e-commerce nieustannie rośnie. Potwierdzają to wyniki firmy Empik Media & Fashion. Sprzedaż poprzez internet w I połowie br. wzrosła o połowę.

REKLAMA

Segment E-commerce w Empik Media & Fashion obejmuje:  sklepy internetowe: empik.com, smyk.com, empikfoto.pl, empiktravel.pl i gandalf.com.pl oraz spółki segmentu Digital, zajmujące się agregacją i dystrybucją treści w formie cyfrowej w kategoriach „muzyka”, „książka”, „gry”.

W I połowie roku firma zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 43 mln PLN (+46% r/r) do 137 mln PLN, co jest związane z dynamicznym rozwojem całego segmentu; wysokie dynamiki sprzedaży w kluczowych e-sklepach - empik.com (+43% r/r), smyk.com (+85% r/r) oraz gandalf.com.pl (+8% r/r), przy dwucyfrowych wzrostach liczby odwiedzających oraz wzrostach liczby kupujących w empik.com i smyk.com.

W strukturze sprzedaży empik.com nadal największy udział miały kategorie „książka”, „muzyka” i „film”. Dynamicznie rozwijały się również nowe kategorie „elektronika” i „kosmetyki”. W strukturze sprzedaży smyk.com wiodącymi kategoriami były „ubranka”, „akcesoria dziecięce” oraz „zabawki”. 

Znaczący, dwucyfrowy wzrost marży brutto w ujęciu nominalnym o 32% r/r do 34 mln PLN zanotowano w I połowie roku. Niewielki spadek procentowej marży brutto (-2 pp.) do 25% wynikał z kilku czynników: w empik.com - głównie ze zmiany struktury sprzedaży produktów (rozwijanie nowych kategorii, np. „elektronika”, „sport”, „perfumy”, które mają niższą procentową marżę), w smyk.com - w wyniku rozwoju kategorii „hardware” (zwiększanie sprzedaży produktów z wysoką ceną jednostkową, które są  mniej marżowe. np. wózki, foteliki, łóżka).

Dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży, przy jednoczesnej dyscyplinie kosztowej, spowodował wzrost zysku skorygowana EBITDA o 43% r/r do 9 mln PLN.

Strategia dla segmentu E-commerce firmy na rok 2015 zakłada w głównej mierze integrację i dalsze wsparcie rozwoju operacji wielokanałowych sklepów Empik oraz Grupy Smyk. Planowany jest dynamiczny rozwój nowych kategorii, kontynuacja rozszerzania i wzbogacania oferty (m.in. poprzez nawiązywanie współpracy z nowymi dostawcami).

Wdrażane będą także nowe rozwiązania informatyczne, pozwalające na dotarcie do szerszego grona dostawców oraz zwiększenie możliwości operacyjnych i logistycznych segmentu E-commerce (skrócenie czasu dostawy do klienta).

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA