PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-klienci coraz młodsi i coraz... starsi

  • Autor: PAP
  • 14 lip 2016 09:41

E-klienci coraz młodsi i coraz... starsi Fot. Fotolia

Grupą najchętniej kupującą w polskich sklepach internetowych są osoby w wieku 15-24 lat – wynika z raportu nt. rynku e-commerce przygotowanego przez firmę Gemius. Zwiększyła się również liczba nabywców w starszych grupach wiekowych: 35-49 lat i 50+.

REKLAMA

Wśród najważniejszych korzyści z zakupów online badani wymieniali: wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy oraz większy wybór dostępnych produktów niż w przypadku sklepów stacjonarnych. Z kolei największe problemy to przede wszystkim: długi czas oczekiwania na produkt, natrętne reklamy produktów oglądanych wcześniej oraz wysokie koszty dostawy.

Badanie Gemiusa potwierdza również, że w internecie kupują przede wszystkim młodsi konsumenci.

- W ubiegłorocznej edycji raportu grupą najchętniej kupującą w polskich sklepach internetowych były osoby w wieku 25-34 lat, w tym roku są to osoby młodsze, w wieku 15-24 lat - mówi Marek Molicki, ekspert Gemiusa. Jak podkreśla, porównanie ubiegłorocznego i tegorocznego profilu socjodemograficznego kupujących w sieci pokazuje, że zwiększyła się liczba nabywców w starszych grupach wiekowych tj. 35-49 lat i 50+ oraz w najmłodszej czyli 15-24 lat.

Jego zdaniem "to bez wątpienia bardzo dobra wiadomość dla branży e-commerce". "Uważam, że zarządzający e-sklepami powinni bacznie obserwować zwłaszcza najstarszą grupę kupujących, bo tu w przyszłości będziemy mieli do czynienia z dużymi wzrostami" - dodaje.

Oszczędność pieniędzy dzięki niższym kosztom zakupu produktów, specjalne oferty cenowe lub niższe koszty dostawy kupionych towarów wymieniane są jako najważniejsze czynniki zachęcające klientów do zakupów online. Coraz większe znaczenie zyskuje zwłaszcza kwestia kosztów dostawy.

W ocenie Molickiego, to, co niewątpliwie staje się coraz ważniejszym elementem to logistyka. "Dla wielu klientów sklepów internetowych szybka i tania lub darmowa dostawa staje się kluczowym elementem decydującym o zakupach" - zauważa.

- Warto też zwrócić uwagę na multichanneling, którego znaczenie na przestrzeni roku wzrosło o 9 proc. - dodaje Molicki. - Dziś już 61 proc. badanych przyznaje, że rozpoczynało zakupy na smartfonie, a finalizowało je na innym urządzeniu - komputerze lub tablecie. Zarządzający e-sklepami muszą zastanowić się, jakie wyzwania to zjawisko przed nimi stawia, bo sposób korzystania z e-sklepów i w ogóle z internetu jest inny na smartfonach i laptopach - podkreśla.

  • 1
  • 2

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA Partner serwisu - OUTLET CENTER

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA