PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-klient to bardzo niecierpliwy klient

  • Autor: propertynews.pl
  • 09 cze 2016 14:04

E-klient to bardzo niecierpliwy klient fot. Lizard Media

Aż 3 na 4 kupujących przez smartfona porzuca zakupy w sklepie już po drugiej nieudanej próbie wypełnienia formularza, ustawienia hasła, czy sprawdzenia opisu produktu - wynika z badań przeprowadzonych przez spółkę Lizard Media z Bielska-Białej. To olbrzymie wyzwanie dla firm projektujących sklepy dla e-commerce oraz twórców aplikacji mobilnych. Cały proces zakupowy trzeba zmieścić w 5 minutach.

REKLAMA

75 proc. kupujących przez smartfony podejmuje jedynie dwie próby dokonania zakupu, które trwają średnio 49 sekund zanim zrezygnują z zakupu w danym miejscu. Klient mobilny to często taki użytkownik sklepu internetowego, który nastawiony jest na szybkie, bezproblemowe zakupy. Jeśli skutecznie mu się to utrudnia np. przez słaba ergonomię rozmieszczenia przycisków, czy też kłopotliwy formularz - istnieje duża szansa, że taki klient porzuci zakupy na poziomie dodania artykułów do koszyka - mówi Marcin Wieczorek, design manager w Lizard Media.

Specjaliści z bielskiego software house’u zauważyli także ciekawy związek pomiędzy informacjami zawartymi w formularzu zakupowego, a rezygnacją z zakupów. Co druga osoba zapytana o to, dlaczego zdarza jej się rezygnować z mobilnych zakupów na poziomie dodania do koszyka, odpowiedziała, że głównym powodem jest nużąca przeprawa przez zbyt szczegółowych formularz. Klienci wskazywali, że takie informacje jak województwo, numer telefonu stacjonarnego, płeć czy obligatoryjne zapisanie się do newslettera to pozycje, które skutecznie wydłużają zakup danego przedmiotu. Zdarza się nawet, że sklepy próbują uzyskać od kupujących numer PESEL oraz wiek. Irytującym i niestety powszechnym problemem jest również format kodu pocztowego oraz numerów telefonów, które użytkownicy wpisują czasem ze spacjami, czasem jako ciąg cyfr, a czasem dodając +48 lub 0048 na początku. Często też system sklepowy wymaga podania kraju z którego kupujemy lub pochodzimy, ale nie korzysta z ustawień komputera użytkownika, tylko podaje alfabetyczny spis państwa poczynając od Afganistanu.

System sklepu powinien radzić sobie z takimi problemami i nie przedłużać procesu rejestracji, czy zakupów.

O tym, że klienci internetowi cenią sobie wygodę wiemy od dawna. - mówi Paweł Biliński UX manager w Lizard Media. - Podczas projektowania naszych realizacji bardzo poważnie podchodzimy do tematyki user experience. Nasz zespół spędza wiele godzin w test labie na testach wieloiteracyjnych - dodaje Paweł Biliński.

Jak pokazują badania klienci mobilni są bardzo czuli na doświadczenie zakupowe, ergonomię oraz czas potrzebny na dokończenie procesu zakupowego. W większości przypadków elementy te decydują o zakupie dlatego sklepy internetowe powinny zwrócić większą uwagę na intuicyjność nawigacji i prostotę.

  • 1
  • 2


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA