PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E.Leclerc szuka okazji

  • Autor: Puls Biznesu
  • 12 cze 2015 09:47

Ceny żywności w Polsce spadają od lipca 2014 roku, a deflacja prawdopodobnie utrzyma się do końca tego roku. W związku z tym sieci handlowe zmagają się ze spadkiem wartości koszyka. Ubiegłoroczna sprzedaż francuskiej sieci E.Leclerc sięgnęła 2,747 mld zł, czyli była o 2 mln zł niższa niż rok wcześniej, mimo uruchomienia dwóch nowych sklepów - informuje Puls Biznesu.

REKLAMA

Jean-Philippe Magre, prezes E.Leclerc Polska, przyznaje, że ostatni rok był trudny, przy spadających cenach żywności sieć zanotowała nieco niższe niż rok wcześniej porównywalne przychody, choć spadek był o połowę mniejszy niż stopa deflacji.

Jak informuje Puls Biznesu w tych warunkach wszystkie sieci mają kłopoty, a deflacja weryfikuje ich modele biznesowe. Ci, którzy stawiali na otwieranie nowychsklepów bez patrzenia na rachunek zysków i strat, muszą przemyśleć swoją strategię. 

Szef E.Leclerc w Polsce przyznaje, że bierze pod uwagę różne warianty, uważnie obserwuje tendencje rynkowe i preferencje klientów. Dodaje, że przy ewentualnych przejęciach będzie mu zależało na tym, by być także właścicielem nieruchomości. Nie wyklucza również  różnych wariantów sprzedażowych, w tym przyłączenia do którejś z grup zakupowych.

W ostatnich latach największe sklepy szybko tracą udziały rynkowe na rzecz dyskontów. 

Więcej czytaj w Pulsie Biznesu.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA