PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-sklep Tesco przyciąga biznes

  • dlahandlu.pl
  • 11 lut 2015 12:52

Klienci za pośrednictwem internetu kupują 4-5 razy więcej niż podczas wizyty w tradycyjnym sklepie. W e-koszyku znajdują się już nie tylko ciężkie artykuły, jak napoje czy środki czystości, lecz także świeża żywność. Z e-zakupów oferowanych przez tradycyjne sklepy coraz częściej korzystają też firmy – stanowią już 5 proc. klientów. Najczęściej kupują żywność oraz artykuły biurowe i przemysłowe.

REKLAMA

- Rynek sprzedaży internetowej zmienia się, zmieniają się również trendy. Koszyk klientów e-zakupów Tesco jest cztero-, a nawet pięciokrotnie wyższy niż przeciętny koszyk w sklepie stacjonarnym, zmienia się także jego struktura - mówi agencji informacyjnej Newseria Mariusz Nowak, menadżer działu sprzedaży internetowej Tesco Polska.

Wielu klientów zaczęło korzystać z e-zakupów ze względu na wygodę. Dlatego w internetowym koszyku dominowały ciężkie artykuły, np. zgrzewki wody mineralnej, kartony mleka czy duże opakowania proszków do praca.

- Z czasem zaczęli również dostrzegać jakość naszych produktów, dlatego coraz częściej w zamówieniach internetowych pojawiają się mięso, ryby, warzywa i owoce. Pod względem składu koszyk e-zakupów nie różni znacząco od koszyka w sklepie stacjonarnym, natomiast oczywiście różna jest jego wielkość - mówi Mariusz Nowak.

- Wygodę zakupów internetowych doceniają też często osoby starsze. Obserwujemy, że ta grupa naszych klientów także rośnie - podkreśla Nowak.

Z serwisu e-zakupy coraz częściej korzystają także klienci biznesowi, głównie z branży gastronomicznej, hotelarskiej, a także przedszkola i szkoły. Dla nich, jak wynika z badań przeprowadzonych przez Tesco, najważniejsza jest wygoda, duży wybór towarów i niska opłata za dostawę.

- Klienci biznesowi stanowią około 5 proc. ogółu i ich liczba stale rośnie. Korzystają z szerokiej gamy asortymentowej, wybierają zarówno produkty spożywcze, jak i artykuły biurowe, często też korzystają z naszej oferty przemysłowej - mówi Nowak. - Dzisiaj klienci indywidualni mogą płacić zarówno kartą online, jak i przy dostawie. Dla klientów biznesowych wprowadziliśmy dodatkowe udogodnienie - odroczoną płatność. Klient może zapłacić za swoje zakupy w ciągu 14 dni.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA