PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl
partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

E-sklepy z kolejnymi obowiązkami

  • www.portalspozywczy.pl
  • 17 sty 2014 16:26

Właściciele sklepów internetowych są odpowiedzialni za etykiety zamieszczone na towarach przez nich sprzedawanych - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Kamila Wrońska, Country Manager Brandbank Poland Sp. z o. o.

REKLAMA

Znaczna większość firm z branży spożywczej, zwłaszcza tych współpracujących z wieloma sieciami handlowymi już od dawna dostosowuje swoje opakowania do wymagań Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności. A przepisy te wchodzą w życie już lada chwila, bo 13 grudnia 2014 roku. Określają one m.in. wymagania dotyczące czytelności informacji na opakowaniach oraz nowe wymogi dla etykiet produktów sprzedawanych w e-sklepach.

Jak podkreśla Kamila Wrońska, pełne informacje, w odgórnie ustalonym zakresie i formie, na temat produktów żywieniowych, muszą być dostępne dla klienta w każdym punkcie sprzedaży - również w sklepie internetowym - bez obciążania konsumentów jakimikolwiek dodatkowymi kosztami lub wymogami.

- Właściciele sklepów internetowych będą więc prawnie zobowiązani do przedstawienia pełnych i szczegółowych informacji o produktach spożywczych, jakimi handlują. W tej chwili większość z polskich e-sklepów z branży FMCG nie podaje danych np. o składzie lub wartościach odżywczych produktów wcale lub podaje niepełne/nieaktualne. Sklepy internetowe bez rzetelnej wiedzy, odpowiednich narzędzi i zasobów ludzkich i nie są w stanie przygotować danych zgodnych z wymogami Rozporządzenia i - co równie ważne - na bieżąco ich aktualizować - mówi Kamila Wrońska.

Jej zdaniem, widać już zwiększony ruch wśród e-sklepów, którym zależy, aby jak najdokładniej odwzorować informacje o artykule na jego tzw. elektronicznej etykiecie. Próbują zdobyć pełne informacje, gdyż bez odpowiedniego zaplecza nie są w stanie ich sami zebrać.

- E-sklepom coraz bardziej zależy na współpracy w tym zakresie z producentami oraz wyspecjalizowanymi podmiotami, które wdrażają odpowiednie rozwiązania usprawniające proces tworzenia, zarządzania i dystrybucji danych produktowych - dodaje specjalistka Brandbank.

Jak przyznaje Kamila Wrońska, największa wątpliwość i podstawowe pytanie, jakie zadają sobie obie strony (producenci i e-sklepy) to skąd pozyskiwać dane zgodne z nowym prawem oraz co się stanie, jeśli nic nie zrobią w kierunku przystosowania się do Rozporządzenia UE lub nie zdążą na czas. Unijne rozporządzenie nie pozostawia tu opcji alternatywnych.

- Nie dostosowanie się do nowych regulacji w przypadku e-sklepu (na przykład niewyświetlanie obowiązkowych treści o produktach) narazi go na kary finansowe i sprawi, że nie będzie mógł legalnie sprzedawać nieprawidłowo eksponowanych artykułów spożywczych. Producent natomiast nie będzie mógł sprzedawać swoich produktów na terenie całej Unii Europejskiej bez wyraźnie przedstawionych na etykiecie wszystkich obowiązkowych informacji wymienionych w nowych przepisach - podsumowuje.


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA