PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC 2014: Klient motorem zmian polskiego sektora handlowego

  • dlahandlu.pl
  • 12 maj 2014 15:40

EEC 2014: Klient motorem zmian polskiego sektora handlowego

Podsumowując 10 lat obecności Polski w Unii Europejskiej przedstawiciele środowiska handlowego stwierdzili, że w tym samym czasie, gdy polska gospodarka przeobrażała się w dynamicznym tempie, działo się tak również w branży handlowej. Uczestnicy debaty „Sektor handlowy w Polsce i Europie Centralnej" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego skupili się na przyczynach, dla których struktura handlu ukształtowała się w znany nam dzisiaj sposób. Zastanawiali się także, co będzie głównym motorem zmian w przyszłości i jaki obraz rynku wyłoni się po nieuniknionej konsolidacji rynkowej.

REKLAMA

Renata Juszkiewicz, prezes POHiD zaznaczyła, że ciągu ostatniej dekady sieci handlowe przeznaczyły duże nakłady zarówno na infrastrukturę, która została zbudowana w miastach, gdzie pojawiały się sklepy wielkopowierzchniowe, jak i na podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, tak by byli w stanie objąć stanowiska menedżerskie w sieciach. - Rozwiązania IT, technologiczne i mobilne, a także zarządzanie komunikacją z klientem. Wszystkie te nowinki technologiczne, które wdrażamy w całym łańcuchu dostaw - to były obszary, które sieci finansowały i przy okazji zmieniały polską gospodarkę, traktując to jako wartość dodaną do swoich inwestycji - zauważyła Renata Juszkiewicz.

Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska zauważył, że do Polski wraz z sieciami handlowymi "przyjechało" 50 mld dolarów, które należy uszanować. - Z pieniędzmi "przyjechały" też nowe technologie. Zmieniła się również rzesza 150 tys. pracowników zatrudnionych w handlu. To są dzisiaj inni ludzie, potrafiący sobie poradzić w różnych sytuacjach, otwarci na świat - dodał.

Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności zauważył, że możemy chwalić handel i przemysł spożywczy, ale prawdziwym motorem rozwoju rynku okazał się polski konsument, który wytrwał przy swoim popycie. - Dlatego możemy 60 proc. produkcji żywności przeznaczać na rynek wewnętrzny. Tego nie mają ani Czesi ani Słowacy. Polski przemysł spożywczy przez te lata musiał się dostosować nie tylko do wymogów handlu, ale także do wymogów jakie postawiła mu Unia Europejska. Wykonaliśmy ogromną pracę. Przez to, że powstały nowe formaty handlowe zmiany objęły też przetwórstwo, które wcześniej produkowało głównie na potrzeby handlu tradycyjnego.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

PARTNER SERWISU Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA