PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC 2014: Klient motorem zmian polskiego sektora handlowego

  • dlahandlu.pl
  • 12 maj 2014 15:40

EEC 2014: Klient motorem zmian polskiego sektora handlowego

Podsumowując 10 lat obecności Polski w Unii Europejskiej przedstawiciele środowiska handlowego stwierdzili, że w tym samym czasie, gdy polska gospodarka przeobrażała się w dynamicznym tempie, działo się tak również w branży handlowej. Uczestnicy debaty „Sektor handlowy w Polsce i Europie Centralnej" podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego skupili się na przyczynach, dla których struktura handlu ukształtowała się w znany nam dzisiaj sposób. Zastanawiali się także, co będzie głównym motorem zmian w przyszłości i jaki obraz rynku wyłoni się po nieuniknionej konsolidacji rynkowej.

REKLAMA

Renata Juszkiewicz, prezes POHiD zaznaczyła, że ciągu ostatniej dekady sieci handlowe przeznaczyły duże nakłady zarówno na infrastrukturę, która została zbudowana w miastach, gdzie pojawiały się sklepy wielkopowierzchniowe, jak i na podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników, tak by byli w stanie objąć stanowiska menedżerskie w sieciach. - Rozwiązania IT, technologiczne i mobilne, a także zarządzanie komunikacją z klientem. Wszystkie te nowinki technologiczne, które wdrażamy w całym łańcuchu dostaw - to były obszary, które sieci finansowały i przy okazji zmieniały polską gospodarkę, traktując to jako wartość dodaną do swoich inwestycji - zauważyła Renata Juszkiewicz.

Czesław Grzesiak, wiceprezes Tesco Polska zauważył, że do Polski wraz z sieciami handlowymi "przyjechało" 50 mld dolarów, które należy uszanować. - Z pieniędzmi "przyjechały" też nowe technologie. Zmieniła się również rzesza 150 tys. pracowników zatrudnionych w handlu. To są dzisiaj inni ludzie, potrafiący sobie poradzić w różnych sytuacjach, otwarci na świat - dodał.

Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności zauważył, że możemy chwalić handel i przemysł spożywczy, ale prawdziwym motorem rozwoju rynku okazał się polski konsument, który wytrwał przy swoim popycie. - Dlatego możemy 60 proc. produkcji żywności przeznaczać na rynek wewnętrzny. Tego nie mają ani Czesi ani Słowacy. Polski przemysł spożywczy przez te lata musiał się dostosować nie tylko do wymogów handlu, ale także do wymogów jakie postawiła mu Unia Europejska. Wykonaliśmy ogromną pracę. Przez to, że powstały nowe formaty handlowe zmiany objęły też przetwórstwo, które wcześniej produkowało głównie na potrzeby handlu tradycyjnego.

Strefa premium - propertynews.pl

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU PROPERTYNEWS.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

REKLAMA

PARTNERZY SERWISU partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu

PRIME PROPERTY PRIZE 2018

Do końca głosowania zostało


REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.