PARTNERZY PORTALU

partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl partner portalu propertynews.pl

REKLAMA

EEC 2017: e-commerce to tak naprawdę wiedza o kliencie

  • dlahandlu.pl
  • 12 maj 2017 10:07

EEC 2017: e-commerce to tak naprawdę wiedza o kliencie fot. Fotolia

Twierdzenie, że branża e-commerce ma niski poziom wejścia to mit. O niskim progu możemy mówić jedynie w przypadku założenia sklepu internetowego bazującego na gotowych rozwiązaniach. Natomiast większe biznesy oznaczają duże inwestycje w logistykę czy konkurencję cenową. Są firmy, które działają głównie w off-line i dokładają do kanału e-commerce - mówił podczas debaty "E-commerce: Smarfony i Big Data rozdają karty" Rafał Kosno, ekspert Fundacji im. Lesława A. Pagi.

REKLAMA

- Dla rozwiniętych biznesów działających w sektorze e-commerce kluczem jest automatyzacja cen, lepsza logistyka czy strategia zachowania w porównywarkach cenowych. Mniejsze podmioty myślą w jaki sposób dostosować się do ścieżki zakupowej klienta, jak go złapać zanim zacznie "googlować", jak rozpoznać jego potrzebę - mówił ekspert.

Jacek Palec, prezes bdsklep.pl, zwrócił uwagę, że e-commerce to tak naprawdę wiedza o kliencie. - Najistotniejsze jest nawiązywanie interakcji z klientem, dodatkowe impulsy zakupowe. FMCG w internecie to jeszcze nisza, ale w naszym przypadku segment rośnie 100 proc. rdr. Wzrost napędza możliwość  zbudowania relacji z klientem. Nie jest to łatwe, jest masa pułapek na które można się natknąć, ale ten model działa - mówił prezes bdsklep.pl

Katarzyna Kazior, prezes Frisco.pl wskazała na główne bariery rozwoju biznesu. -  Dla nas barierą są nadal przyzwyczajenia klientów i trudność w przekonaniu ich, aby kupowali żywność przez internet. Od małego każdy z nas chodził do stacjonarnych sklepów. Dla niektórych ludzi jest to forma spędzania wolnego czasu. Z tymi problemami borykamy się najbardziej. Natomiast jeśli chodzi o przyszłość, myślę, że będą to kwestie operacyjne. Klienci są przyzwyczajeni do tego, że oferowane im usługi są naprawdę na wysokim poziomie. Będą oczekiwali takiego samego czasu dostawy towarów, jakby sami poszli po zakupy do sklepu, ale z całą wygodną otoczką e-commerce. Klienci będą chcieli otrzymywać świeże towary tu i teraz - podsumowała prezes.

Debata "E-commerce: Smarfony i Big Data rozdają karty" odbyła się 11 maja w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!

PARTNERZY SERWISU partner portalu propertynews.pl Partner serwisu - Galeria WISŁA

REKLAMA

Newsletter


Najważniejsze informacje portalu propertynews.pl prosto na Twój e-mail

Propertynews.pl: dołącz do nas na Google+

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

REKLAMA
REKLAMA